У дома Компютри Yandex Direct изчисление на рекламата. Бюджет за реклама

Yandex Direct изчисление на рекламата. Бюджет за реклама

Ще говорим за инструмента за бюджетна прогноза в Yandex.Direct и в края на статията ще ви покажа един трик, така че прочетете до края.

Какво представлява бюджетната прогноза на Yandex.Direct

Как да влезете в бюджетната прогноза на Yandex.Direct?

Ако имате рекламни кампании, отидете на вашия акаунт direct.yandex.ru и кликнете върху връзката Бюджетна прогноза в горното меню. Ако все още нямате рекламни кампании, отидете на главната страница direct.yandex.ru и в секцията Инструменти има връзка за прогноза на бюджета.

Веднага ще кажа, че можете да използвате бюджетната прогноза само когато влезете в акаунта си в Yandex.

След като влезете, ще видите страница като тази, която ви подканва да изберете три стъпки.

Как да използвате бюджетна прогноза в Yandex.Direct

1. Изберете регион

Нека щракна тук и да направя бърз избор. Трябва да го приложим. Ако регионът се е променил, значи сте направили всичко правилно.

2. Изберете параметри за изчисление

След това във втората стъпка трябва да изберете параметри за изчисление. Ще щракна върху Редактиране и ще видите, че тук има няколко периода, това са седмица, месец, тримесечие, година, 30 дни или конкретен месец. Ако имате сезонен бизнес или просто планирате да започнете да рекламирате в Yandex.Direct, можете да зададете месеца, в който планирате да започнете да рекламирате.

След това трябва да изберете Платформи - всички или само Мобилни, както и да изберете валутата, в която искате да получавате данните. Ще оставя руските рубли. Не съм променил нищо, така че мога да щракна върху Отказ. Във вашия случай, ако сте променили нещо, трябва да щракнете върху OK.

3. Изберете ключови думи

Третата стъпка е най-важната. Този инструмент ви позволява да предвидите рекламния бюджет за ключови фрази или ключови думи (нека понякога ги наричаме KF за стенограма), за които планирате да рекламирате.

Веднага ще кажа, че данните ще бъдат неточни, това е само приблизително изчисление.

Бюджетната прогноза обаче има много различни функции, които ме карат да се връщам към нея отново и отново. Например, едно от нещата, които използвам доста често, е, че можете да въведете няколко CF в този инструмент и да видите тяхната честота. В този случай ще трябва да въведете всяка фраза отделно и да запишете тези данни за себе си. В инструмента за бюджетна прогноза всичко ще бъде представено ясно.

Прозорец за избор на ключови фрази в Бюджетната прогноза

Сега нека използваме прозореца за избор на CF и да въведем някои фрази. Например „пластмасови прозорци“. Щраквам някъде по-назад или просто изчаквам и се появява прозорец с подсказка.

Съвети за бюджетна прогноза

За да използвате подсказката, просто щракнете върху тази връзка. Да кажем, че харесвам подсказката „PVC прозорец“. Щракам и виждаш, че се прехвърля в този работен прозорец, разделен със запетая и интервал. Можете също да скриете подсказките или да изберете „всички подходящи“, така че всички те да бъдат прехвърлени в този прозорец. След това можете да щракнете върху връзката Още и да видите още съвети.

Да кажем, че съм доволен от израза „прозорец на rehau“.

Организиране, изчистване и автоматично регулиране

Можете също така да видите, че има определено ограничение за броя знаци, но искам да ви предупредя, че засега можем да надхвърлим това ограничение. Тоест, въведете тук CF над тези цифри.

След това виждате квадратчетата за отметка Автоматично коригиране на фрази с отрицателни ключови думи и Автоматично коригиране на стоп думи. Ако искате бюджетната прогноза да работи по-бързо, можете да изчистите тези квадратчета. Въпреки това, за функцията, която искам да ви покажа в края на тази статия, ще оставя тези квадратчета за отметка.

Единичен набор от отрицателни ключови думи

По-долу можем да добавим един набор от отрицателни ключови думи. Нека въведем тук като пример „безплатно, със собствените си ръце“.

Сега, ако щракна върху бутона Изчисли, ще видите, че отрицателните ключови думи ще се променят и ще се появи знак. Всъщност, това е причината, поради която използваме този инструмент. Появи се този вълшебен знак, заради който отивам на Бюджетната прогноза. И нека отидем малко по-надолу, виждаме, че единичният набор от отрицателни думи се е променил - думите са написани с оператор минус.

Таблица с бюджетни прогнози Yandex.Direct

Нека поговорим за знака, какво виждаме тук и какво можем да направим.

Можем да премахнем всички CF, можем да премахнем конкретна ключова дума, можем да изберем всички CF или обратното, да премахнем някои фрази. И ако премахна ключовата фраза тук, имайте предвид, че бюджетната прогноза се променя, в този случай тя става по-малка.

Тук виждаме колона, към която ще се върнем малко по-късно.

За да изберете бързо позиция във всички CF, можем да използваме тези връзки.

Например искаме нашата ключова дума да се класира на първо място в специалното разположение. И какъв бюджет ще харчим на месец? Щракнете тук и ще видим, че рекламният ни бюджет ще бъде 7 милиона рубли. Можем също да променяме позициите за всеки CF. Нека дадем на всички фрази специално разположение.

Филтър за данни

Тук също можем да филтрираме данните. Например, можем да разберем кой CF има по-висока прогноза за импресии. Щракнете тук и вижте какво е филтрирано. Или обратното, в низходящ ред. Така се чувствам по-удобно.

Прогнозирани цифри

Нека разгледаме по-отблизо какви числа виждаме, като ще спомена, че това са само прогнозни числа, тоест не са точни и може да се различават във вашата рекламна кампания. Бюджетната прогноза обаче се актуализира постоянно и е възможно цифрите тук да бъдат по-точни в близко бъдеще.

Въпреки че малко се съмнявам, защото тези числа, които харчите, зависят от много показатели, включително както целевата страница, така и вашата реклама. Нека обаче да разгледаме числата, които виждаме тук.

Ако искаме да рекламираме в позицията за специално разположение, тогава ще трябва да поставим следната оферта - 500 рубли и ще бъдем таксувани 140 рубли. Нека ви напомня, че говорим за Московска област и региона, защото го избрах на първата стъпка. Освен това нашата реклама ще има прогноза за CTR от 12,39% и прогноза за импресии от 256 974. Нашата реклама с такъв прогнозиран CTR ще бъде кликната 31 838 пъти, за което ще платим 4 милиона рубли.

Бюджетната прогноза наскоро се промени; преди имаше едно число в колоната Прогноза за импресии, но сега виждаме, че тези числа се променят в зависимост от позицията. Тоест при първото специално поставяне нашите номера ще бъдат видени 263 хиляди пъти, а при второто специално поставяне 260 хиляди, а в гаранцията общо 132 хиляди.

Тези числа ни дават да разберем, че е необходимо да се класираме по-високо, за да получим повече трафик. Тоест, направен е специално за тази цел.

Колона с фрази в бюджетната прогноза

Това са данните, които виждаме, а сега нека поговорим за тази колона, за която обещах да ви разкажа.

Ако щракнем върху ключова фраза, виждаме интересна информация: виждаме реклами от нашите конкуренти. Ако ги разгледаме, можем да вземем за себе си редица идеи, които ще използваме в нашата рекламна кампания. Тук също виждаме регионите, в които се рекламират, виждаме домейните, можем да отидем до тях, да оценим целевите страници. Като цяло, много удобен инструмент за анализ на конкурентите.

Промяна, изясняване, избор

След това виждаме връзки Промяна, Изясняване, Избор. Нека щракнем върху тях и да видим какво се променя. Всъщност, за да променим нашия CF, трябва да щракнем върху бутона Промяна и да кажем, че искам да имам единствено число вместо множествено число, въпреки че това няма да повлияе на данните. За да приложите, щракнете върху OK. Ако променим решението си, трябва да щракнете върху Отказ.

Сега нека поговорим за връзката Refine. Това е много готина връзка и я използвам доста често, за да прецизирам ключовата си фраза. Но обикновено използвам една фраза, така че другите CF да не пречат на данните. Щраквам върху Посочване, появява се този прозорец и да речем, че не продавам щори и пердета за пластмасови прозорци.

За да премахнете импресии, трябва да щракнете до фразата, която не ми подхожда, например „щори“, „пердета“, например, не ремонтирам пластмасови прозорци и ако сега щракна върху Прилагане, тогава нашият CF ще се промени - към него ще се добавят отрицателни ключови думи. И ако сега затворя този прозорец и го отворя отново, тогава в този прозорец вече няма да има фразите „щори“, „пердета“ и „ремонт“. Прекрасен инструмент, аз също го използвам доста често.

А сега ще говорим за връзката Избор. Ако щракнем тук, ще получим достъп до нашия обикновен Wordstat и всички отрицателни ключови думи вече ще бъдат приложени. И да кажем, че искам да използвам всички тези CF. Избирам ги и натискам Add. Всички избрани CF ще бъдат прехвърлени в този прозорец и ще получа общи данни за тях. Виждате ли, появиха се много ключови думи.

Експортирайте данни от бюджетната прогноза в Excel

Работихме с нашите ключови думи, някои от тях може отново да не ни подхождат, премахвам ги и сега мога да използвам тези ключови фрази. Щраквам върху Списък с фрази, копирам и отивам на нашата рекламна кампания, която създавам. Мога също да експортирам цялата тази прогноза към себе си, избирам какви данни са интересни за мен и щраквам върху Експортиране в XLS.

Обещаният трик

В началото на видеото обещах да ви разкажа за определена функция. Факт е, че вече имам рекламна кампания в този акаунт.

И сега ще отворя друг акаунт, в който нямам рекламни кампании, и ще го направя в браузъра Yandex (в друг браузър).

Тук ще добавя всички ключови фрази, които копирах от предишния акаунт. Ще щракна върху Изчисли, всички тези ключови фрази се добавят тук.

И ако щракна върху връзката Експортиране в xls, ще видите, че има ред като Експортиране в Excel файл за зареждане в кампанията. Ако експортирам сега, ще получа шаблон за качване в моя акаунт, който вече ще има ключови фрази.

И мога да работя с този excel файл, за да пиша реклами, да добавям връзки, бързи връзки, разяснения и т.н. И вече качете вашата рекламна кампания. Затова ви препоръчвам да създадете отделен акаунт за работа с такива шаблони, за да можете бързо да избирате ключови фрази с помощта на бюджетната прогноза, да вземете идеи за рекламите си и накрая ще получите файл в Excel с ключови фрази, в които можете добавете вашето съобщение.

Това е трик, не забравяйте да го използвате. Ако ви е харесала статията, харесайте я.

Не забравяйте да се абонирате за канала ми в Youtube, ще има още много интересни видеоклипове. Денис Герасимов беше с вас, чао!

Издадохме нова книга, Маркетинг на съдържание в социалните медии: Как да влезете в главите на вашите последователи и да ги накарате да се влюбят във вашата марка.


Още видеоклипове в нашия канал - научете интернет маркетинг със SEMANTICA

За разлика от повечето други канали (телевизия, вестници, списания), в Yandex.Direct бюджетът не е фиксиран, той може да се управлява, може да се променя и коригира по време на кампанията.

Оценяване на бюджета на рекламна кампания в Direct

Тоест, ако цената на рекламен блок в списание е 1500 рубли на реклама, тогава ще платите толкова, независимо от текста на рекламата, наличието на конкуренти и други фактори. В Yandex.Direct ситуацията е различна - в тази система плащате за кликвания върху вашата реклама, тоест за кликвания, но колко кликвания ще има и каква ще бъде цената за всеки клик е трудно да се предвиди.

От една страна, този подход е удобен - чрез промяна на скоростта на клик можете да намалите или увеличите рекламните разходи по всяко време. Въпреки това е трудно да се определи колко пари ще ви трябват с този подход. Например искате да спестите пари и да намалите цената на клик. В същото време вие ​​автоматично отстъпвате място на вашите конкуренти, които са готови да плащат повече за клик. Или, напротив, задавате висока цена на клик, но вашата реклама се оказва изключително привлекателна и в резултат на това плащате повече, защото изпреварва конкуренцията без допълнителни разходи.

За да помогне на рекламодателите да разрешат този проблем, Yandex въведе програма за прогнозиране на рекламен бюджет. Това е инструмент, който ви позволява да разберете колко пари трябва да похарчите за кампания. Алгоритъмът за прогнозиране прави изчисления въз основа на данни, събрани от системата през последните 30 дни, така че ще получите различни резултати по различно време.

Как работи прогнозата за рекламен бюджет?

Първата ви стъпка в прогнозирането на рекламните разходи ще бъде да влезете в Yandex.Direct, където ще намерите опцията „Бюджетна прогноза“:

Щраквайки върху бюджетната прогноза, ще бъдете отведени на страницата за оценка на бюджета на рекламната кампания, където ще трябва да въведете името на региона, в който живеят вашите потенциални клиенти, периода, през който ще показвате рекламата и списък с ключови фрази.

Ключовите думи са думите, които потребителят въвежда в лентата за търсене, когато търси вашия продукт. Ако продавате бижута, това може да бъде „купете златен пръстен“, „евтин златен пръстен“ и т.н.

Ако желаете, можете да промените периода на показване, за да направите това, просто щракнете върху думата „промяна“:

След това ще се появи прозорец, в който можете да изберете период, сайтове и валута, в която плащате за реклама.

Регионите за показване и ключовите думи трябва да бъдат избрани предварително - търсенето и изборът на ключови думи отнема много време. След като въведете необходимите данни, всичко, което трябва да направите, е да натиснете бутона „Изчисли“ и да получите приблизителната сума на разходите.

Специфика на получената прогноза

Имайте предвид, че сумата, която получавате в резултат на прогнозата, не е краен резултат, а само ориентир. Има няколко причини за това:

  • Сезонност на заявките за търсене. Като се има предвид, че прогнозата се основава на информация за последните 30 дни, сезонността е сериозен изкривяващ фактор.
  • Когато се правят прогнози, се вземат средни данни за ефективността на кампанията. Тъй като някои рекламодатели провеждат успешни кампании, а други не, средната стойност не е особено точна.
  • Прогнозата за рекламния бюджет не отчита импресиите през рекламната мрежа Yandex (YAN).

Като се има предвид всичко по-горе, не си струва да харчите усилия и пари за отстраняване на грешки и получаване на идеална прогноза. По-добре е да вземете предвид неговия резултат като ориентир и да изясните всичко на практика, като проведете малко тестване. Ако имате това предвид, прогнозирането на бюджета за рекламна кампания в Yandex ще се превърне в полезен и ефективен инструмент.

Имаме услуга за настройка на контекстна реклама и често се използва от тези, които едва вчера са чували за този рекламен канал.

Най-честата заблуда, която срещаме при първия разговор е: „Кажете ми ТОЧНО (или още по-добре приложението) и колко пари са необходими за реклама.“

Поради тази причина подготвих инструкции, според които, ако желаете, можете самостоятелно да направите бюджетна прогноза в Yandex Direct.

Но нека да се изясним веднага. Невъзможно е точно да се гарантира цената на кликване, да се обяви бюджетът на рекламната кампания и още повече да се посочи цената на приложението.

Няма да кажа, че професионалистите по принцип никога не дават гаранции, а оперират само с вероятности.

Ще кажа само, че дори самият Yandex Direct греши в прогнозите си. Поради това е възможно да се изчислят цените с помощта на специални инструменти. Но е невъзможно да се каже със сигурност. Просто приемете този факт.

НАКРАТКО ЗА ОСНОВНИТЕ ПОКАЗАТЕЛИ

Ако покажете тази статия на неподготвен човек точно сега, той няма да разбере нищо, защото съдържа много непознати термини. Ето защо, на първо място, трябва да прочетете нашата статия

Но за да направя статията възможно най-ясна, аз съм принуден да изразя условията, които ще използваме за изчисления.

  1. Брой заявки– броя на потребителите, които търсят тази ключова фраза;
  2. Позиция– мястото, където ще се показва Вашата бъдеща реклама;
  3. Прогноза за средна CPC– средна цена на клик върху тези позиции;
  4. Сума– бъдещата цена на клик, която се изчислява на базата на позицията на рекламата;
  5. CTR– възможно преобразуване от виждане към кликване върху реклама;
  6. Прогноза за импресии/кликове– прогнозното количество рекламни импресии и кликове върху вашите реклами;
  7. Бюджетна прогноза– прогнозната сума, която ще трябва да похарчите за тази рекламна кампания в Yandex Direct.

При изчисляване на онлайн променливите показатели за основа се взема средната реализация в подобни области и същите ключови думи.

Или изчислението се основава на текущите рекламни кампании на Yandex на вашите конкуренти.

И дори тук слабостите вече са видими: средният индикатор може да бъде силно променлив, а показателите на вашите конкуренти могат да бъдат изкривени поради неправилни настройки.

Но въпреки това, след като изчислите всички тези показатели, ще можете да разберете дали имате необходимия бюджет за това и колко приложения можете да получите от този бюджет (умножете броя на кликванията по преобразуването на сайта).

В противен случай може би нямате минимален бюджет в резерв и ви е по-лесно да стартирате или същия.

Освен това ще можете да видите реклами на конкуренти и тези, които рекламират в Yandex.Direct.

По този начин можете да оцените техния брой и способността да се конкурират с вас.

Ще стане ясно и какви основни предимства рекламират или на какви цени базират.

Определено използваме този малък трик, когато правим поръчка.

ВЕЧЕ СМЕ ПОВЕЧЕ ОТ 29 000 души.
ВКЛЮЧИ

ИНСТРУКЦИИ СТЪПКА ПО СТЪПКА В ДЕЙСТВИЕ

Всички сме различни. Не се ли учудваш?! Затова подготвих две подробни инструкции как да направя бюджетна прогноза на Yandex Direct.

Единият е за тези, които искат да го направят бързо, а вторият е за тези, които са свикнали да подхождат към всичко задълбочено.

Но ако бюджетът ви не е голям или конкуренцията е минимална, тогава обикновено ниво може да е достатъчно.

Да си улесниш живота.Ако искате да публикувате в социалните мрежи, можете да направите това с помощта на автоматизираната услуга Aori. Всичко там е доста лесно и разбираемо дори за начинаещи. Просто отидете и се регистрирайте -> Aori

Просто ниво (основен анализ)

Бюджетна прогноза

За да започнете, трябва да имате акаунт в Yandex по тип [имейл защитен]. Ако не съществува, вземете го.

Това е буквално 2 минути. След това преминете към по-сложни действия. А именно, отидете в раздела Yandex.Metrica, където ще видите 4 възможни опции за действие. Трябва да изберете „Бюджетна прогноза“:


Бюджетна оценка

След което ще бъдете прехвърлени в нов раздел, претоварен с информация.

Но след като го разберете, можете независимо, доста точно и професионално да определите бюджета за вашата реклама в Yandex Direct.

Между другото, изглежда доста просто дори за тези, които виждат тази страница за първи път.


Регион

Първото нещо, от което се нуждаете, е да определите региона на бъдещата си рекламна кампания.

Тоест областите или регионите, където ще се показва. Ако не сте професионалист, тогава наистина не препоръчвам да гледате „Нека бъде в цяла Русия“. Данните могат да бъдат много замъглени и много неточни.


Параметри на изчисление

По правило оставям тези настройки по подразбиране, но ако знаете от , че купувате от мобилни телефони само веднъж годишно, можете да ги изключите.


Ключови фрази

И сега най-важното е на какво се базира целият бюджет на бъдещата ви рекламна кампания.

Изчисляването му се основава на ключовите фрази, които въвеждате. Следователно, колкото повече ключови думи въведете, толкова по-точна ще бъде прогнозата ви.

За да направите това, се показват съвети за ключови думи, близки по значение, за да ви помогнат.

Можете да ги изберете или сами да въведете ключови думи. След като въведете всички необходими ключови думи, щракнете върху бутона „Изчисли“.


Прогноза по фрази

"Ура! Всъщност това е целият месечен бюджет, който ми трябва. О, той още не е голям!”, може да си помислите, когато видите тази маса.

Но проблемът му е, че първоначално той зарежда данни в така наречената „минимална конфигурация“.

За да получите реални данни и реален месечен бюджет, трябва да кликнете върху „1-во специално разположение“.


Специално настаняване

тадам! И тук има напълно различни числа както кликвания, така и бюджет, дори при напълно идентични начални условия като регион на показване и ключови фрази.

Между другото, числата, показани с отметка на „1-во специално настаняване“, са вашето окончателно изчисление на бюджета, върху което можете да се съсредоточите и да надграждате.

Разбира се, може да бъде по-малък (ще говоря за това по-долу). Но като минимум може да се приеме като първоначални данни.

Трудно ниво (подробен анализ)

Първите 7 етапа, които видяхте, се наричат ​​„лесно ниво“. Идеално е, когато оценявате бюджета си въз основа на една или повече ключови думи, които познавате.


Ръчно броене

За да направите това, трябва да намерите в раздел 4 „Ключови фрази“ и да кликнете върху бутона „Избор“, след което ще бъдете пренасочени към допълнителна страница.

За по-лесно разбиране можем да го наречем олекотена версия на Yandex.Wordstat за търсене и избор на ключови думи.


Подбор на ключови думи

Тук също така посочвате региона, в който се показва вашата реклама и въвеждате основната ключова фраза, която ще ви съпостави с всички фрази, които потребителите търсят заедно с нея.

Препоръчително е да въведете най-често срещаната дума (възможно най-кратка), за да може системата да предостави по-голям брой подсказки.


Съвети

Както можете да видите, инструментът за избор на ключови думи не само ви даде всички фрази за заявката „купете перфоратор“, но и съвети, които можете да използвате и за анализ и планиране на бюджета.

Всичко, което трябва да направите, е да изберете необходимите фрази и да ги отметнете. Тук няма нужда да сте алчни, вземете само тези, които наистина ви подхождат.


Подбор на фрази

Освен това бих искал да ви напомня, че фразите могат да бъдат на няколко страници, така че не забравяйте да ги превъртите, за да премахнете ненужните и да добавите тези, от които се нуждаете (например премахнете фрази с префикса „използвани“).

След това просто ги добавете към списъка и натиснете познатия бутон „Изчисли“.


Изчисляване

На теория всичко ще бъде същото като това, което сте виждали преди, но чрез прецизиране на фразите за търсене ще можете да формирате бюджет по-точно.

Освен това не забравяйте да експортирате данните в Excel, ако искате да се върнете към тях по-късно или да ги сравните с други (например, когато избирате между две посоки).

Това е доста лесно; за това има специален бутон, който ще ви даде следния документ:



Данни в Excel

важно.Този метод за определяне на бюджета изобщо не взема предвид.

След това трябва да умножите броя на импресиите по 1% (средно преобразуване в кликвания) и по получената цена на клик след разделяне на 3.

Добавяте цялата тази сума към основния си бюджет и вече знаете точно пълния си рекламен бюджет.

НАКРАТКО ЗА ГЛАВНОТО

Не е трудно да оцените бюджета си в Yandex, трябва да отидете в услугата, да изберете регион, платформа и да въведете най-малко най-популярните ключови думи.

Най-вероятно в целия този въпрос най-вероятно ще имате въпроси с последната точка - изборът на ключови думи.

Но ако познавате клиентите си, просто трябва да започнете да мислите като тях и тогава тези фрази ще текат като река и тогава прогнозирането на индикатори няма да е трудно.

И искам веднага да зарадвам тези, които видяха нереално огромни суми. На практика полученият бюджет ще намалее с до 30%.

Това зависи преди всичко от качеството на рекламите, ускоряването на рекламната кампания (в първите дни един клик е по-скъп, а след това цената пада) и няколко други фактора.

Във всеки случай е по-добре да напишете лош сценарий и да оставите добър като приятно допълнение.

Не е тайна, че за да постигнете успех във всяка сфера на дейност, трябва да имате план за действие, представа какво ни очаква. Това важи и за контекстната реклама. В нашия случай такъв план е Бюджетна прогноза или Медия планиране.

Нашата цел:

    Определете дали си струва да отидете в ниша в даден регион;

    Разберете своя бюджет и възможната цена на клик.

Но не трябва да предполагате, че можете да разберете точните числа от прогнозния резултат.

В тази статия, за по-голяма яснота, използвах услугата „Decomposition 5.rf“. Това е удобен инструмент за разбиране на какво можете да повлияете (както на ниво рекламна компания, така и на ниво търговски отдел), за да популяризирате по-успешно вашия бизнес или бизнес, върху какво трябва да се съсредоточите, за да увеличите нетната си печалба.

Така че да започваме.

Защо ви е необходимо медийно планиране?

Първо, нека разберем какво е медийно планиране.

Медийно планиране - изготвяне на медийни планове (графици за показване на рекламни материали), планиране на рекламни кампании, в основата на които е изборът на медийни носители (телевизия, преса, радио, външна реклама, интернет) за доставяне на рекламно съобщение, както и оптимизиране на разположението според покритие, цена и други характеристики.

За да съставите медиен план или бюджетна прогноза в контекстното рекламиране (нека се съгласим, че медиен план и бюджетна прогноза са едно и също нещо), са необходими следните данни:

    Адрес на уебсайт или описание на ниша (ако няма уебсайт).

    Конверсия на уебсайт (индикатор за това колко ефективно вашият уебсайт преобразува преходите в приложения, обаждания или други целеви действия за вас). Ако не знаете процента на реализация на сайта, тогава средната стойност за целеви (едностранични) сайтове е условно равна на 5%, за онлайн магазин приемаме 1-1,5%.

Така че защо да правите медиен план, преди да стартирате реклама? Искам да го настроя по-бързо и да получа трафик към сайта. Съгласен съм, но ако смятаме да работим върху нишка, тогава това е необходимо като минимум:

    Подгответе очакванията, така че да разберете, че когато стартирате реклама в Yandex или Google, ще можете да получите следните цифри (цена на клик, брой приложения, цена на приложението).

Бюджетна прогноза

Отиваме в Yandex Direct и отиваме в раздела Бюджетна прогноза.

За бюджетна прогноза трябва да изпълните три стъпки (изберете 3 настройки).

Първата стъпка е да изберете региона, в който ще се показва нашата реклама.

Втората стъпка е, че трябва да посочим параметрите за изчисление.

    Времето, за което ще се прави изчислението (седмица, месец, тримесечие или година);

    Платформа (в този случай на всеки или на мобилен);

Искам също да уточня, че бюджетната прогноза е базирана на натрупана статистика, ако пише 30 дни, това не са бъдещите 30 дни, а минали. Той не се опитва да предвиди, той произвежда 30-дневна средна стойност в даден регион въз основа на фразите, които му даваме. Ако изберем не броя на дните, а определен месец, това няма да бъде бъдещият месец, а този, който е минал.

Третата стъпка е да поставим списък с ключови фрази за бюджетната прогноза.

За събиране на списък с ключови фрази се използват и отрицателни фрази

Обработка на прогнозни резултати

И така, системата ни предлага прогнозирани числа, на които можем да разчитаме, ако пускаме реклами, използвайки този списък от ключови фрази.

В нашия случай беше избрана специална позиция за разположение с обем на трафик от -100%.

Веднага трябва да се каже, че това са тези позиции за поставяне на реклама в търсенето, които са поставени в горната част, и тези в долната част.

Бих искал да подчертая, че всъщност системата не вижда нашите реклами, тъй като те все още не съществуват, поради което програмата не може да предвиди качествения рейтинг на нашите реклами и не знае какви са техните. Той просто ни дава някои средни числа за системата в даден регион през последните 30 дни за тези ключови фрази.

Така че имайте предвид, че в действителност, когато стартираме истинска компания, резултатът почти винаги е по-добър.

Трябва да решим на каква позиция ще се опитаме да покажем нашата реклама.

Да кажем, че нямаме 82 296,40 рубли, да кажем, че имаме 66 112,70 рубли. на месец, след това избираме второто специално разположение с обем на трафика от -85%.

От този отчет се нуждаем от следните показатели:

    Прогнозни импресии - 27 792;

    Прогноза за кликове - 3 748.

Ще ни трябва и трети индикатор, CPC (цена на клик). Изчислява се, както следва:

CPC = Прогноза за бюджета / Прогноза за кликване

CPC = 66 112,70 / 3 748 = 17,64 rub.

Така че ние получихме нашите индикатори за по-нататъшно медийно планиране в „Decomposition 5.rf“

Decomposition 5.rf е калкулатор за изчисляване на вашата фуния за продажби. Показва пътищата, по които тръгват всички ваши клиенти, като се започне от първото им запознанство с вашия бизнес. Например от гледането на вашата реклама в Yandex до момента, в който клиентът ви плати пари.

Избиране на секцията "Плащане на клик".

Можем да отидем (да попълним стойностите) отляво надясно, да направим прогноза, когато трябва да разберем колко ще се изплати инвестицията в нов проект в нова ниша. Или имате съществуващ бизнес и можете да разберете какви резултати ще получите, като промените конкретна реализация на всеки етап от вашата фуния.

Или можем да тръгнем от обратното. Задайте крайната цел в пари, колко искаме да получаваме нетно на месец и вижте съответно какви стойности трябва да постигнем на всеки етап от фунията, колко клиенти, приложения и трафик към сайта трябва да получим, за да постигнем целта си.

Пример

Нека да разгледаме примера за продажби на едро на мъжки костюми. За целта предварително получихме необходимите показатели от бюджетния прогнозист.

Нашият продукт или услуга се иска приблизително 28 000 пъти на месец (в Yandex). Разгледахме този показател от Budget Forecaster от Yandex, където взехме средната цена на кликване от 17 рубли, зададохме честотата на кликване на рекламата на 5%, надяваме се, че рекламната кампания ще бъде добра.

Нека направя резервация веднага: ако имате въпрос какво означава тази или онази колона, просто задръжте курсора върху въпросителния знак и ще видите подсказка.

И така, след като зададохме CTR, услугата ни показа броя кликове, които ще получим месечно от нашите импресии. След като определихме цената на клик, получихме съответно рекламен бюджет, който се получава чрез просто умножаване на броя кликове по средната цена на клик.

Както виждаме, рекламният бюджет е много различен от този, който получихме в Budget Forecaster, това се дължи на факта, че много фактори не са взети предвид в прогнозата. Не се притеснявайте, в бъдеще ще разберем, че чрез промяна на стойностите можем да постигнем показателите, които изискваме.

Посетителите попадат на нашия уебсайт или целева страница, например, неговата реализация е 2% (заявка за покупка, консултация, всяко целево действие, което сте задали). Ние определяме преобразуването (към продажбите), тоест ефективността на работа (ваша собствена или вашия търговски отдел). Оставете ги да затворят 25% от транзакциите в този пример, задайте средния чек на 25 000 рубли и доходност (какъв процент от тези 25 000 рубли взимате за себе си нетно, след приспадане на всички разходи). Например, ако 11 200 рубли останат нетни, тогава доходността ще бъде 20%. Виждаме, че бизнес процес с такива показатели ни дава 11 200 рубли месечна печалба.

Не е достатъчно, възниква въпросът какво трябва да се направи, за да стане повече и тук започвате да играете с числата. Гледате на какъв етап можете да повлияете, какво можете да промените.

    Намерете по-добра оферта от доставчици, като по този начин увеличите рентабилността си до 35%. Забележете как се е променила нетната печалба.

Издадохме нова книга, Маркетинг на съдържание в социалните медии: Как да влезете в главите на вашите последователи и да ги накарате да се влюбят във вашата марка.

Време е да внесем яснота и светлина в паричния въпрос, за който обикновено се говори неясно. В тази статия ще ви кажем от какво зависи минимумът, как да го изчислите и запазите и колко в крайна сметка ще трябва да платите за Република Казахстан.

Какво определя цената на рекламата в Yandex.Direct

На пръсти:

Направили сте рекламна кампания, написали сте реклами и сте стартирали кампания. Всеки път, когато потребител кликне върху вашата оферта, системата приспада определена сума от вашия акаунт. Размерът на таксата зависи от търга и не надвишава максималната цена на клик, която сте задали.

За начинаещи, които все още са усвоили тънкостите на целта, са подходящи автоматичните стратегии. Те ще ви помогнат да спестите време за поставяне и определяне на залози.

  • „Седмичен пакет кликвания“ ви позволява да получавате определен брой кликвания за определен бюджет. Когато настройвате стратегията си, посочете броя кликове, които искате да получите в рамките на една седмица. Директно ще удължи показването на вашите реклами над 7 дни и ще се опита да ви осигури желания брой кликове на минимална цена.
  • „Седмичен бюджет“ ще ви помогне да получите максимален брой кликвания за зададения от вас бюджет. Ще трябва да зададете определена сума на разходите за седмицата и да посочите какъв резултат искате да постигнете за 7 дни. Стратегията автоматично ще избере най-печелившите за постигане на вашата цел и ще ги покаже в интерфейса Direct на всеки 15 минути.
  • „Средна цена на кликване“ ще ви позволи да получите максимален брой кликвания на седмица. Но цената на прехода няма да надвишава зададената от вас цена. Тази стратегия е подходяща за рекламодатели, които знаят колко са готови да платят за реализация. Средната цена на клик се изразява във връзка със седмичните разходи в Република Казахстан и цената на клик, която се таксува за кликване върху рекламата. Минималната средна цена за преход в Direct е 0,3 рубли. Няма да е възможно да зададете по-малко в интерфейса. След стартиране на кампанията, самата система ще започне да поставя оферти по ключови заявки, за да привлече възможно най-много посетители.

Цената на рекламата се изчислява въз основа на средната цена на клик и общия брой кликове. Ако използвате няколко ключови думи, първо трябва да изчислите цената на всяка от тях и след това да обобщите резултатите.

Нека изведем най-простата формула за изчисляване на цената на кампания в Direct.

SK= SSK* KK

  • SC – цена на кампанията.
  • CCC – средна цена на клик.
  • CC – брой кликове.

Условно тази формула може да бъде представена по следния начин.

Пускам рекламна кампания и получавам 1000 кликвания на средна цена от 20 рубли. Цената на моята кампания е: 1000*20 = 20 000 рубли.

На пръсти:

Взимаме средната цена на клик за една ключова фраза от кампанията. Умножете по броя кликвания върху тази ключова фраза. Получаваме бюджет за ключовата фраза.

Сумираме бюджета за всички ключови фрази. Получаваме бюджета на Република Казахстан.

Нека да обобщим

Минималният бюджет в Yandex.Direct се състои от три компонента:

  • цена на клик;
  • брой кликвания;
  • ключове.

Какво е цена на клик

Цената на клик е сумата пари, която плащате на Yandex за това, че някой кликне върху вашата реклама.

Цената на кликовете в Direct не е фиксирана. Определя се в резултат на наддаване между рекламодатели, което се нарича търг. Можете самостоятелно да зададете максималната сума, която сте готови да платите за клик.

Рекламните позиции се изчисляват на база наддаване - който предложи повече, който има по-висок CTR и коефициент на качество, ще стигне до по-атрактивния.

Цената на клик се влияе от:

Сезонност на предлагането

Заявката „Купете скутер“ е популярна в края на зимата и началото на лятото. Конкурентната цена на клик по време на този пик е по-висока, отколкото през зимата и есента. Прочетете и винаги ще сте наясно с предпочитанията на потребителите.

Поставяне

Една от най-популярните заблуди е, че местата в специални квартири са по-скъпи от гарантираните. Всъщност това не е вярно. Понякога импресиите на 1-во място на гаранцията (1-ви резултат след органични резултати) струват 2 или 3 пъти повече от импресия на 1-во място на специално разположение (първият ред).

Крайният бюджет на кампанията зависи не само от цената на клик, но и от броя кликове. И CTR за реклами в началото и края на резултатите от търсенето се различава. Не всички потребители превъртат през страницата; много не достигат до офертите в гаранцията, така че кликват върху специалното разположение.

Определено не може да се каже, че върху реклами в началото на резултатите от търсенето се кликва непрекъснато, а на тези в края не се обръща внимание. Всички потребители имат свои собствени характеристики. За някои специалните разположения изглеждат като спам или вирусни връзки. Такива потребители целенасочено превъртат до гаранцията, считайки подобни оферти за по-надеждни.

Можете да прочетете какви са другите плюсове и минуси на различните разположения в предишните ни статии:

Ефективност на рекламата

Колкото по-висока е честотата на кликване на вашата реклама, толкова по-ниски са разходите за нейното показване.

Можете да коригирате бюджета по време на кампанията в зависимост от показателите за ефективност. За да управлявате цената на кликване и да контролирате разходите, трябва да изучавате директните отчети. И за проследяване на реализацията – отчети Metrica. За това как да работите с отчетите на Yandex.Metrica,

Показатели за качество

Тези показатели се определят от самия Yandex. За рекламодателите тяхната природа, макар и до голяма степен митична, е много важна. Те влияят върху увеличаването или намаляването на цената на клик.

Нека поговорим за някои от тях:

Домейн Карма

Ключово значение

Ключовата дума, която използвате, трябва да съответства на заглавието на вашата реклама. Не е нужно да натъпквате цялата си ключова фраза в заглавието. Съвпадението на 2-3 думи от 5 вече е добро. Нека разгледаме два примера за една реклама за заявка „Купете климатик с доставка“.

Заглавието трябва да удовлетворява не само системата, но и потребителите. Направете съобщенията ясни, заменете абстракциите и усилвателите с факти и цифри.

Хората, за които 15 хиляди са скъпи, могат да кликнат върху реклама със заглавие „Евтини климатици“. Ще видят цената, ще си тръгнат, ще загубим пари. Фактите и цифрите помагат да се направи разрез на желаната целева аудитория и да се формулират очакванията на потребителите.

Уместност на страницата

Ключовата заявка трябва да отведе потребителя до страница с услугата или продукта, които сте рекламирали. Ако човек кликне върху реклама, която продава порцеланови сервизи, тогава той трябва да бъде отведен на страница със сервизи за чай, а не с трапезарии.

Не забравяйте да съпоставите намерението на търсене със съдържанието на страницата.

Намерението е нуждата на потребителя. Задачата, която той предполага, като въведе тази или онази фраза в лентата за търсене.

Понякога намерението е неясно. Дори ако фразата, с която потребителят се опитва да изрази задачата си, е част от вашия SL.

Как може да бъде това:

Стартирахме кампания за продажба на комплекти. Семантичното ядро ​​на кампанията съдържа фразата „Купувайте услуги“.

Тук потребителят въвежда заявката „Купете сервизи“, вижда нашата реклама и отива на страницата със сервизи. И имаше нужда от магазини за чай. Малко момчета ще проучат сайта, за да намерят магазини за чай; обикновено потребителите затварят страницата и се връщат към резултатите от търсенето, но ние получаваме отказ.

За да намалите броя на отказите за такива неясни заявки, използвайте бързи връзки и кампании за кръстосано следване.

Как да изчислим минималния бюджет на кампанията в Yandex.Direct

Най-лесният начин да определите колко пари ще ви трябват в началото на вашето пътуване е да използвате бюджетната прогноза на Direct.

В прозорците, които се показват, ще бъдете помолени да изберете региона на импресиите (1) и да изтеглите списък с приблизителни ключови заявки (2).

Но за да стартирате кампания, ще трябва да съберете много ключове. Прочетете за това в една от нашите статии.

Крайният резултат от работата с изчисленията на бюджета ще бъде приблизителен, но достатъчен, за да получите представа за възможната цена на кампанията, честотата на кликване и размера на залозите на даден сайт. Прочетете нашите, за да разберете всички тънкости.

Но полезните инструменти не свършват дотук.

Седмичен бюджет в Yandex.Direct

Стратегията за седмичен бюджет ви позволява да зададете лимит на разходите за седмицата и да изчислите бюджета си за следващия месец. Това е удобно, защото можете веднага да зададете определени лимити на разходите.

Системата ще ви позволи да зададете ръчно максималната цена на клик и ще предложи да използвате технологията „Максимална реализация по цел“. За да направите това, ще трябва да инсталирате метрика на сайта, да зададете цели за посетителите в нея и да я свържете с кампанията.

Дневен бюджет и общ акаунт в Direct

Какво е общ акаунт и защо е необходим?

Тази функция се активира автоматично за всички нови Direct потребители. Веднага след като регистрирате акаунт, следното съобщение ще се появи до раздела с вашите кампании.

Свързването на обща сметка е удобно за управление на финанси. Не е необходимо да плащате за отделни кампании, да допълвате баланса си или да проследявате размера на средствата за всяка рекламна кампания. Рекламите ще продължат да се показват, докато има средства в споделения акаунт.

Много е лесно да попълните сами една сметка, като използвате същите методи като обикновена сметка: чрез банкова разписка, чрез карта, в брой с код за плащане, Yandex.Money, чрез PayPal.

Можете също да активирате автоматично плащане. При автоматично попълване сметката ще бъде попълнена или от вашия портфейл Yandex.Money, или от банкова карта. Но тази опция е достъпна само за рекламодатели от Русия, които плащат за реклама в рубли.

Дневен бюджет: защо да се ограничавате

Ограничаването на дневния бюджет е директна функция. Позволява ви да харчите фиксирана сума на ден за показване на вашите реклами. Yandex е определил минималния праг за възможни разходи на 300 рубли.

Можете да използвате дневния бюджет, ако изберете „Ръчно управление на залозите“ от списъка със стратегии.

В прозорците ще трябва да посочите броя на разходите на ден и да изберете режим на харчене от два възможни.

  • Стандартен. Зададен по подразбиране. Ако го изберете, вашите реклами ще се показват до изчерпване на лимита.
  • Разпределени. Този режим ще ви позволи да разтегнете посочения лимит на средствата през целия ден или за периода, който сте посочили във времевото насочване.

Изчисленията се правят според московското време и лимитът може да се променя не повече от три пъти за 24 часа. Моля, вземете това предвид, ако провеждате кампания в различна часова зона.

Спестяванията също трябва да са разумни и ако зададете бюджета за един ден в Direct твърде нисък, рискувате да не получите достатъчно импресии и следователно да насочите посетителите. Започнете с минималната сума, която Direct може да предложи, и след това коригирайте размера й, докато рекламната кампания работи.

Правилното използване на стратегии за работа със средства в Direct ви позволява да спестите пари, като същевременно получавате значителен отговор от публиката.

Наличността лишава вашите реклами от ненасочени импресии и кликвания, намалява степента на отпадане и има положителен ефект върху CTR.

Те работят по следния начин.

Ние продаваме автомобилни гуми и обработваме търсенето на „Купете гуми“. Не сме заинтересовани да показваме реклами на хора, които търсят гуми за велосипеди или медицински гуми. За да показвате рекламите си само на целевата си аудитория, добавете „велосипед“ и „медицински“ към списъка си със спиращи думи.

За да разберете по-добре тези неща, вижте нашата статия с червения бутон относно използването на отрицателни ключови думи, събирането им и настройването им.

Минимален бюджет в Yandex.Direct: обобщаване

Цената на RK в Yandex е променлива и индивидуална стойност. Цената на RK зависи от целите. За някои 2000 клика на ден не са достатъчни, но за други и 200 ще ги устройт.

Минималният бюджет се влияе от региона, търсенето на продукт или услуга, конкуренцията в нишата и други фактори, които вече обсъдихме. Всеки от тях или увеличава цената на кампанията, или я намалява.

За да посочите точната сума, която ще ви струва стартирането на кампания в Direct, трябва да разберете нуждите на рекламодателя, да извършите предварителен пазарен анализ, да определите обхвата на аудиторията, да създадете KPI и да тествате рекламната кампания. Можете също да се свържете с Semantics. Нашите специалисти по онлайн реклама ще ви помогнат да създадете KPI, да изчислите бюджета си и да постигнете печалба.

Ново в сайта

>

Най - известен