Domov Počítače Výpočet inzercie Yandex Direct. Rozpočet na reklamu

Výpočet inzercie Yandex Direct. Rozpočet na reklamu

Povieme si niečo o nástroji Budget Forecast v Yandex.Direct a na konci článku vám ukážem jeden trik, takže čítajte až do konca.

Čo je prognóza rozpočtu Yandex.Direct

Ako sa dostať do prognózy rozpočtu Yandex.Direct?

Ak máte reklamné kampane, prejdite na svoj účet direct.yandex.ru a kliknite na odkaz Prognóza rozpočtu v hornom menu. Ak ešte nemáte reklamné kampane, prejdite na hlavnú stránku direct.yandex.ru a v časti Nástroje je odkaz na prognózu rozpočtu.

Hneď poviem, že prognózu rozpočtu môžete použiť iba vtedy, keď sa prihlásite do svojho účtu Yandex.

Po prihlásení sa vám zobrazí stránka podobná tejto, ktorá vás požiada o výber troch krokov.

Ako používať prognózu rozpočtu v Yandex.Direct

1. Vyberte región

Dovoľte mi kliknúť sem a urobiť rýchly výber. Musíme to aplikovať. Ak sa región zmenil, urobili ste všetko správne.

2. Vyberte parametre výpočtu

Ďalej v druhom kroku musíte vybrať parametre výpočtu. Kliknem na Upraviť a uvidíte, že tu je niekoľko období, sú to týždeň, mesiac, štvrťrok, rok, 30 dní alebo konkrétny mesiac. Ak máte sezónny biznis, alebo len plánujete začať s inzerciou na Yandex.Direct, môžete si nastaviť mesiac, v ktorom plánujete začať s inzerciou.

Ďalej je potrebné vybrať Platformy – všetky alebo len Mobilné a vybrať si môžete aj menu, v ktorej chcete dáta prijímať. Nechám ruské ruble. Nič som nezmenil, takže môžem kliknúť na tlačidlo Zrušiť. Vo vašom prípade, ak ste niečo zmenili, musíte kliknúť na OK.

3. Zvoľte kľúčové slová

Tretí krok je najdôležitejší. Tento nástroj vám umožňuje predpovedať rozpočet na reklamu kľúčové frázy alebo kľúčové slová (nazvime ich niekedy skratkou KF), pre ktorú plánujete inzerovať.

Hneď poviem, že údaje budú nepresné, je to len približný výpočet.

Predpoveď rozpočtu má však mnoho rôznych funkcií, vďaka ktorým sa k nej znova a znova vraciam. Napríklad jedna z vecí, ktoré používam pomerne často, je, že do tohto nástroja môžete zadať niekoľko CF a pozrieť sa na ich frekvenciu. V takom prípade budete musieť zadať každú frázu samostatne a tieto údaje si zaznamenať. V nástroji Budget Forecast bude všetko prezentované prehľadne.

Okno na výber kľúčových fráz v prognóze rozpočtu

Teraz použijeme okno výberu CF a zadáme nejaké frázy. Napríklad „plastové okná“. Kliknem niekde v minulosti alebo len počkám a zobrazí sa okno s nápovedou.

Tipy na prognózu rozpočtu

Ak chcete použiť nápovedu, stačí kliknúť na tento odkaz. Povedzme, že sa mi páči rada „PVC okno“. Kliknem a vidíte, že sa to prenesie do tohto pracovného okna, oddelené čiarkou a medzerou. Môžete tiež skryť rady alebo vybrať „all fit“, takže sa všetky prenesú do tohto okna. Potom môžete kliknúť na odkaz Viac a zobraziť ďalšie tipy.

Povedzme, že som spokojný s frázou „rehau window“.

Usporiadať, vymazať a automaticky upraviť

Môžete tiež vidieť, že existuje určitý limit na počet znakov, ale chcem vás upozorniť, že zatiaľ môžeme tento limit prekročiť. To znamená, že sem zadajte CF nad týmito číslami.

Ďalej uvidíte začiarkavacie políčka Automaticky upravovať frázy pomocou vylučujúcich kľúčových slov a Automaticky upravovať zastavovacie slová. Ak chcete, aby prognóza rozpočtu fungovala rýchlejšie, môžete zrušiť začiarknutie týchto políčok. Avšak pre funkciu, ktorú vám chcem ukázať na konci tohto článku, ponechám tieto začiarkavacie políčka.

Jedna skupina vylučujúcich kľúčových slov

Nižšie môžeme pridať jednu skupinu vylučujúcich kľúčových slov. Vstúpme sem ako príklad „zadarmo, vlastnými rukami“.

Keď teraz kliknem na tlačidlo Vypočítať, uvidíte, že vylučujúce kľúčové slová sa zmenia a objaví sa znamienko. V skutočnosti preto používame tento nástroj. Objavilo sa toto magické znamenie, kvôli ktorému idem do prognózy rozpočtu. A poďme trochu nižšie, vidíme, že sa zmenila jediná množina negatívnych slov – slová sa píšu s operátorom mínus.

Tabuľka prognózy rozpočtu Yandex.Direct

Poďme sa rozprávať o znamení, o tom, čo tu vidíme a čo môžeme urobiť.

Môžeme odstrániť všetky CF, môžeme odstrániť konkrétne kľúčové slovo, môžeme vybrať všetky CF, alebo naopak, odstrániť niektoré frázy. A ak tu odstránim kľúčovú frázu, všimnite si, že prognóza rozpočtu sa mení, v tomto prípade sa zmenšuje.

Tu vidíme stĺpec, ku ktorému sa vrátime o niečo neskôr.

Na rýchly výber pozície vo všetkých CF môžeme použiť tieto prepojenia.

Napríklad chceme, aby sa naše kľúčové slovo umiestnilo na prvom mieste v špeciálnom umiestnení. A aký rozpočet mesačne minieme? Kliknite sem a vidíme, že náš rozpočet na reklamu bude 7 miliónov rubľov. Môžeme tiež zmeniť pozície pre každý CF. Dajme všetkým frázam špeciálne umiestnenie.

Dátový filter

Dáta tu môžeme aj filtrovať. Môžeme napríklad zistiť, ktorý CF má vyššiu prognózu zobrazení. Kliknite sem a zistite, čo bolo filtrované. Alebo naopak, v zostupnom poradí. Takto sa cítim pohodlnejšie.

Predpokladané čísla

Pozrime sa bližšie na to, aké čísla vidíme, a spomeniem, že ide len o predpokladané čísla, to znamená, že nie sú presné a môžu sa líšiť vo vašej reklamnej kampani. Predpoveď rozpočtu sa však neustále aktualizuje a je možné, že v blízkej budúcnosti budú uvedené údaje presnejšie.

Aj keď o tom trochu pochybujem, pretože tieto čísla, ktoré miniete, závisia od mnohých metrík vrátane vstupnej stránky a vašej reklamy. Poďme sa však pozrieť na čísla, ktoré tu vidíme.

Ak chceme inzerovať na pozícii Špeciálne umiestnenie, potom budeme musieť zadať nasledujúcu ponuku - 500 rubľov a bude nám účtovaných 140 rubľov. Dovoľte mi pripomenúť, že hovoríme o moskovskom regióne a regióne, pretože som si ho vybral v prvom kroku. Ďalej bude mať naša reklama prognózu CTR 12,39 % a prognózu zobrazení 256 974. Na našu reklamu s takouto predpovedanou CTR sa klikne 31 838 krát, za čo zaplatíme 4 milióny rubľov.

Prognóza rozpočtu sa nedávno zmenila; predtým bolo v stĺpci Prognóza zobrazení jedno číslo, ale teraz vidíme, že tieto čísla sa menia v závislosti od pozície. To znamená, že pri prvom špeciálnom umiestnení uvidí naše čísla 263 tisíc krát a už pri druhom špeciálnom umiestnení 260 tisíc a v garancii spolu 132 tisíc.

Tieto čísla nám dávajú pochopiť, že na získanie väčšej návštevnosti je potrebné umiestniť sa vyššie. To znamená, že bol vyrobený špeciálne pre tento účel.

Stĺpec s frázou v prognóze rozpočtu

Toto sú údaje, ktoré vidíme, a teraz sa porozprávajme o tomto stĺpci, o ktorom som vám sľúbil povedať.

Ak klikneme na kľúčovú frázu, vidíme zaujímavé informácie: vidíme reklamy od našich konkurentov. Ak sa na ne pozrieme, môžeme si pre seba vziať množstvo nápadov, ktoré využijeme v našej reklamnej kampani. Vidíme tu aj regióny, v ktorých sú inzerované, vidíme domény, môžeme do nich ísť, hodnotiť vstupné stránky. Vo všeobecnosti je to veľmi pohodlný nástroj na analýzu konkurentov.

Zmeniť, vyjasniť, vybrať

Ďalej vidíme odkazy Zmeniť, Vyjasniť, Vybrať. Kliknime na ne a uvidíme, čo sa zmení. V skutočnosti, aby sme zmenili náš CF, musíme kliknúť na tlačidlo Zmeniť a povedzme, že chcem mať jednotné číslo namiesto množného čísla, hoci to nebude mať vplyv na údaje. Ak chcete použiť, kliknite na tlačidlo OK. Ak zmeníme názor, musíme kliknúť na tlačidlo Zrušiť.

Teraz si povedzme o odkaze Spresniť. Toto je veľmi skvelý odkaz a často ho používam na spresnenie kľúčových slov. Ale zvyčajne používam jednu frázu, aby ostatné CF nezasahovali do údajov. Kliknem na Zadať, zobrazí sa toto okno a povedzme, že nepredávam rolety a závesy na plastové okná.

Ak chcete odstrániť dojmy, musíte kliknúť vedľa frázy, ktorá mi nevyhovuje, napríklad „žalúzie“, „záclony“, napríklad neopravujem plastové okná, a ak teraz kliknem na tlačidlo Použiť, potom náš CF sa zmení - pridajú sa k nemu vylučujúce kľúčové slová. A ak teraz toto okno zavriem a znova otvorím, potom v tomto okne už nebudú frázy „žalúzie“, „záclony“ a „oprava“. Úžasná pomôcka, tiež ju používam dosť často.

A teraz budeme hovoriť o odkaze Vybrať. Ak klikneme sem, získame prístup k nášmu bežnému Wordstatu a všetky vylučujúce kľúčové slová sa už použijú. A povedzme, že chcem použiť všetky tieto CF. Vyberiem ich a kliknem na Pridať. Všetky vybrané CF sa prenesú do tohto okna a dostanem o nich všeobecné údaje. Vidíte, objavilo sa veľa kľúčových slov.

Exportujte údaje z prognózy rozpočtu do Excelu

Pracovali sme s našimi kľúčovými slovami, niektoré z nich nám nemusia opäť vyhovovať, odstránim ich a teraz môžem použiť tieto kľúčové frázy. Kliknem na Zoznam fráz, skopírujem a prejdem na našu reklamnú kampaň, ktorú vytváram. Celú túto predpoveď si môžem exportovať aj pre seba, vyberiem si, aké dáta sú pre mňa zaujímavé a kliknem na Export do XLS.

Sľúbený trik

Na začiatku videa som sľúbil, že vám poviem o určitej funkcii. Faktom je, že na tomto účte už mám reklamnú kampaň.

A teraz si otvorím ďalší účet, v ktorom nemám reklamné kampane, a urobím to v prehliadači Yandex (v inom prehliadači).

Pridám sem všetky kľúčové frázy, ktoré som skopíroval z predchádzajúceho účtu. Kliknem na Vypočítať, všetky tieto kľúčové frázy sú pridané sem.

A ak kliknem na odkaz Exportovať do xls, uvidíte, že je tam riadok ako Export do excelového súboru pre načítanie do kampane. Ak teraz exportujem, dostanem šablónu na nahranie do môjho účtu, ktorá už bude obsahovať kľúčové frázy.

A môžem pracovať s týmto excelovým súborom, aby som mohol písať reklamy, pridávať odkazy, rýchle odkazy, vysvetlenia atď. A už nahrajte svoju reklamnú kampaň. Preto vám odporúčam, aby ste si vytvorili samostatný účet na prácu s takýmito šablónami, aby ste mohli rýchlo vybrať kľúčové frázy pomocou prognózy rozpočtu, vziať nápady pre vaše reklamy a nakoniec dostanete excelový súbor s kľúčovými frázami, do ktorých môžete pridajte svoj oznam.

Toto je trik, určite ho použite. Ak sa vám článok páčil, dajte like.

Nezabudnite odoberať môj Youtube kanál, bude tam veľa ďalších zaujímavých videí. Denis Gerasimov bol s vami, bye-bye!

Vydali sme novú knihu Marketing obsahu sociálnych médií: Ako sa dostať do hláv svojich nasledovníkov a prinútiť ich, aby sa zamilovali do vašej značky.


Viac videí na našom kanáli - naučte sa internetový marketing so SEMANTICOU

Na rozdiel od väčšiny ostatných kanálov (televízia, noviny, časopisy) v Yandex.Direct nie je rozpočet fixný, dá sa spravovať, môže sa meniť a upravovať počas kampane.

Odhad rozpočtu reklamnej kampane v Direct

To znamená, že ak sú náklady na reklamný blok v časopise 1 500 rubľov za reklamu, zaplatíte toľko, bez ohľadu na text reklamy, prítomnosť konkurentov a ďalšie faktory. V Yandex.Direct je situácia iná – v tomto systéme platíte za kliknutia na vašu reklamu, teda za kliknutia, no koľko bude kliknutí a aká bude cena za každé kliknutie, je ťažké predpovedať.

Na jednej strane je tento prístup pohodlný – zmenou sadzby za kliknutie môžete kedykoľvek znížiť alebo zvýšiť náklady na reklamu. Je však ťažké určiť, koľko peňazí budete pri tomto prístupe potrebovať. Napríklad chcete ušetriť peniaze a znížiť cenu za kliknutie. Zároveň automaticky ustupujete svojim konkurentom, ktorí sú ochotní zaplatiť viac za kliknutie. Alebo naopak, nastavíte vysokú cenu za kliknutie, no vaša reklama sa ukáže byť mimoriadne atraktívna a vo výsledku zaplatíte viac, pretože predbehne konkurenciu bez dodatočných nákladov.

S cieľom pomôcť inzerentom vyriešiť tento problém spoločnosť Yandex zaviedla prognózu rozpočtu na reklamu. Toto je nástroj, ktorý vám umožní pochopiť, koľko peňazí by ste mali minúť na kampaň. Algoritmus prognózy robí výpočty na základe údajov zhromaždených systémom za posledných 30 dní, takže v rôznych časoch získate rôzne výsledky.

Ako funguje prognóza reklamného rozpočtu?

Prvým krokom pri predpovedaní reklamných nákladov bude prihlásenie do služby Yandex.Direct, kde nájdete možnosť „Prognóza rozpočtu“:

Kliknutím na prognózu rozpočtu sa dostanete na stránku pre odhad rozpočtu reklamnej kampane, kde budete musieť zadať názov regiónu, v ktorom žijú vaši potenciálni zákazníci, obdobie, počas ktorého sa chystáte zobrazovať reklamu a zoznam kľúčových fráz.

Kľúčové slová sú slová, ktoré používateľ zadá do vyhľadávacieho panela pri hľadaní vášho produktu. Ak predávate šperky, môže to byť „kúpiť zlatý prsteň“, „lacný zlatý prsteň“ atď.

Ak si želáte, môžete zmeniť dobu zobrazovania; na to stačí kliknúť na slovo „zmeniť“:

Potom sa zobrazí okno, v ktorom si môžete vybrať obdobie, stránky a menu, v ktorej platíte za reklamu.

Oblasti zobrazenia a kľúčové slová by ste mali vybrať vopred – vyhľadávanie a výber kľúčových slov zaberie veľa času. Po zadaní potrebných údajov stačí kliknúť na tlačidlo „Vypočítať“ a získať približnú výšku nákladov.

Špecifiká výslednej prognózy

Majte na pamäti, že suma, ktorú dostanete ako výsledok prognózy, nie je konečným výsledkom, ale iba orientačným. Existuje na to niekoľko dôvodov:

  • Sezónnosť vyhľadávacích dopytov. Vzhľadom na to, že predpoveď je založená na informáciách za posledných 30 dní, sezónnosť je závažným skresľujúcim faktorom.
  • Pri vytváraní prognóz sa berú priemerné údaje o výkonnosti kampane. Keďže niektorí inzerenti vedú úspešné kampane a niektorí nie, priemer nie je príliš presný.
  • Prognóza reklamného rozpočtu nezohľadňuje zobrazenia prostredníctvom reklamnej siete Yandex (YAN).

Ak vezmeme do úvahy všetky vyššie uvedené skutočnosti, nestojí za to vynaložiť úsilie a peniaze na odstránenie chýb a získanie ideálnej predpovede. Je lepšie vziať do úvahy jeho výsledok ako smernicu a všetko objasniť v praxi vykonaním malého testovania. Ak to budete mať na pamäti, prognóza rozpočtu na reklamnú kampaň v Yandex sa stane užitočným a efektívnym nástrojom.

Máme službu na nastavenie kontextovej reklamy a často ju využívajú tí, ktorí o tomto reklamnom kanáli počuli len včera.

Najčastejšia mylná predstava, s ktorou sa stretávame počas prvého rozhovoru, je: „Povedz mi PRESNE (alebo ešte lepšie, aplikácia) a koľko peňazí potrebujem na reklamu.“

Z tohto dôvodu som pripravil pokyny, podľa ktorých, ak chcete, môžete nezávisle vytvoriť prognózu rozpočtu v Yandex Direct.

Ale hneď v tom máme jasno. Nie je možné presne zaručiť cenu za kliknutie, oznámiť rozpočet reklamnej kampane a ešte viac pomenovať cenu aplikácie.

Nepoviem, že profesionáli v zásade nikdy nedávajú záruky, ale pracujú iba s pravdepodobnosťou.

Poviem len, že aj samotný Yandex Direct sa vo svojich prognózach mýli. Preto je možné odhadnúť ceny pomocou špeciálnych nástrojov. Ale s istotou sa to povedať nedá. Stačí akceptovať túto skutočnosť.

STRUČNE O HLAVNÝCH INDIKÁTOROCH

Ak tento článok práve teraz ukážete nepripravenému človeku, nič nepochopí, pretože obsahuje veľa neznámych výrazov. Preto si v prvom rade musíte prečítať náš článok

Ale aby bol článok čo najzrozumiteľnejší, som nútený povedať výrazy, ktoré budeme používať pri výpočtoch.

  1. Počet žiadostí– počet používateľov, ktorí hľadajú túto kľúčovú frázu;
  2. pozícia– miesto, kde sa bude zobrazovať vaša budúca reklama;
  3. Prognóza priemernej CZK– priemerná cena za kliknutie na tieto pozície;
  4. Sum– budúce náklady na kliknutie, ktoré sa vypočítavajú na základe pozície reklamy;
  5. MP– možná konverzia zo zobrazenia reklamy na kliknutie na reklamu;
  6. Prognóza zobrazení/kliknutí– odhadovaný počet zobrazení reklamy a kliknutí na vaše reklamy;
  7. Prognóza rozpočtu– odhadovaná suma, ktorú budete musieť minúť na túto reklamnú kampaň v službe Yandex Direct.

Pri výpočte online variabilných ukazovateľov sa za základ berie priemerná konverzia v podobných oblastiach a rovnakých kľúčových slovách.

Alebo je výpočet založený na aktuálnych reklamných kampaniach Yandex vašich konkurentov.

A aj tu sú už viditeľné slabiny: priemerný ukazovateľ môže byť veľmi volatilný a ukazovatele vašich konkurentov môžu byť skreslené v dôsledku nesprávneho nastavenia.

Po výpočte všetkých týchto ukazovateľov však budete môcť pochopiť, či na to máte potrebný rozpočet a koľko aplikácií môžete z tohto rozpočtu získať (vynásobte počet kliknutí konverziou stránky).

V opačnom prípade možno nemáte v rezerve minimálny rozpočet a je pre vás jednoduchšie spustiť alebo ten istý.

A tiež budete môcť vidieť reklamy konkurentov a tých, ktorí inzerujú v Yandex.Direct.

Môžete tak odhadnúť ich počet a schopnosť konkurovať vám.

Ukáže sa tiež, aké kľúčové výhody inzerujú alebo na akých cenách zakladajú.

Tento malý trik určite používame, keď robíme objednávku.

JE NÁS UŽ VIAC AKO 29 000 ľudí.
ZAPNÚŤ

NÁVOD KROK ZA KROKOM V AKCII

Každý sme iný. Nečudujete sa?! Preto som pripravil dva podrobné pokyny, ako urobiť prognózu rozpočtu Yandex Direct.

Jeden je pre tých, ktorí to chcú urobiť rýchlo, a druhý pre tých, ktorí sú zvyknutí pristupovať ku všetkému dôkladne.

Ak ale váš rozpočet nie je veľký alebo konkurencia minimálna, potom môže stačiť jednoduchá úroveň.

Lifehack. Ak chcete uverejňovať príspevky na sociálnych sieťach, môžete to urobiť pomocou automatizovanej služby Aori. Všetko je tam celkom jednoduché a zrozumiteľné aj pre začiatočníkov. Stačí ísť a zaregistrovať sa -> Aori

Jednoduchá úroveň (základná analýza)

Prognóza rozpočtu

Ak chcete začať, musíte mať účet Yandex podľa typu [chránený e-mailom]. Ak neexistuje, získajte ho.

Sú to doslova 2 minúty. Potom prejdite na zložitejšie akcie. Konkrétne prejdite na kartu Yandex.Metrica, kde uvidíte 4 možné možnosti akcie. Musíte vybrať „Prognóza rozpočtu“:


Odhad rozpočtu

Potom sa presuniete na novú kartu preplnenú informáciami.

Ale keď na to prídete, môžete nezávisle, celkom presne a profesionálne určiť rozpočet pre vašu reklamu v Yandex Direct.

Mimochodom, vyzerá to celkom jednoducho aj pre tých, ktorí túto stránku vidia prvýkrát.


región

Prvá vec, ktorú potrebujete, je určiť región vašej budúcej reklamnej kampane.

Teda oblasti alebo regióny, kde sa bude zobrazovať. Ak nie ste profesionál, naozaj neodporúčam pozerať „nech je to po celom Rusku“. Údaje môžu byť veľmi rozmazané a veľmi nepresné.


Parametre výpočtu

Spravidla nechávam tieto nastavenia štandardne, ale ak viete z , že z mobilov nakupujete len raz za rok, tak si ich môžete vypnúť.


Kľúčové frázy

A teraz je najdôležitejšie, na čom je založený celý rozpočet vašej budúcej reklamnej kampane.

Jeho výpočet je založený na kľúčových frázach, ktoré zadáte. Preto čím viac kľúčových slov zadáte, tým presnejšia bude vaša prognóza.

Aby ste to dosiahli, zobrazia sa vám tipy na kľúčové slová, ktoré si majú blízky význam.

Môžete si ich vybrať, alebo môžete zadať kľúčové slová sami. Po zadaní všetkých potrebných kľúčových slov kliknite na tlačidlo „Vypočítať“.


Predpoveď podľa fráz

„Hurá! V skutočnosti je to celý mesačný rozpočet, ktorý potrebujem. Ach, ešte nie je veľký!", možno si pomyslíte, keď uvidíte tento stôl.

Jeho problém je však v tom, že na začiatku načíta údaje v takzvanej „minimálnej konfigurácii“.

Ak chcete získať skutočné údaje a skutočný mesačný rozpočet, musíte kliknúť na „1. špeciálne umiestnenie“.


Špeciálne ubytovanie

Tadam! A tu sú úplne odlišné počty kliknutí aj rozpočtu, dokonca aj pri úplne rovnakých počiatočných podmienkach, ako je oblasť zobrazenia a kľúčové frázy.

Mimochodom, čísla zobrazené so zaškrtnutým „1. špeciálne ubytovanie“ predstavujú váš konečný rozpočet, na ktorý sa môžete zamerať a na ktorom môžete stavať.

Samozrejme, môže byť menší (o tom budem hovoriť nižšie). Ale prinajmenšom to možno brať ako počiatočné údaje.

Zložitá úroveň (podrobná analýza)

Prvých 7 fáz, ktoré ste videli, sa nazýva „ľahká úroveň“. Je to ideálne, keď odhadujete svoj rozpočet na základe jedného alebo viacerých kľúčových slov, ktoré poznáte.


Manuálne počítanie

Ak to chcete urobiť, musíte nájsť v časti 4 „Kľúčové frázy“ a kliknúť na tlačidlo „Vybrať“, po ktorom budete presmerovaní na ďalšiu stránku.

Pre ľahšie pochopenie to môžeme nazvať odľahčenou verziou Yandex.Wordstat na vyhľadávanie a výber kľúčových slov.


Výber kľúčových slov

Tu tiež určíte región, kde sa vaša reklama zobrazí, a zadáte hlavnú kľúčovú frázu, ktorá vás priradí ku všetkým frázam, ktoré používatelia spolu s ňou hľadajú.

Je vhodné zadať slovo s najvyššou frekvenciou (čo najkratšie), aby systém mohol poskytnúť väčší počet rád.


Tipy

Ako vidíte, nástroj na výber kľúčových slov vám poskytol nielen všetky frázy pre požiadavku „kúpiť vŕtacie kladivo“, ale aj tipy, ktoré môžete použiť aj na analýzu a plánovanie rozpočtu.

Jediné, čo musíte urobiť, je vybrať potrebné frázy a zaškrtnúť ich. Tu netreba byť lakomý, vezmite si len tie, ktoré sa vám naozaj hodia.


Výber fráz

Okrem toho by som vám chcel pripomenúť, že frázy môžu byť na viacerých stranách, takže ich nezabudnite posúvať, aby ste odstránili nepotrebné a pridali tie, ktoré potrebujete (napríklad odstráňte frázy s predponou „použité“).

Potom ich jednoducho pridajte do zoznamu a stlačte známe tlačidlo „Vypočítať“.


Kalkulácia

Teoreticky bude všetko rovnaké, ako ste videli predtým, ale spresnením vyhľadávacích fráz budete môcť presnejšie zostaviť rozpočet.

Nezabudnite tiež exportovať údaje do Excelu, ak sa k nim budete chcieť neskôr vrátiť alebo ich porovnať s inými (napríklad pri výbere medzi dvoma smermi).

Je to celkom jednoduché, existuje na to špeciálne tlačidlo, ktoré vám poskytne nasledujúci dokument:



Údaje v Exceli

Dôležité. Tento spôsob stanovenia rozpočtu vôbec nezohľadňuje.

Potom je potrebné vynásobiť počet zobrazení 1% (priemerná konverzia na kliknutia) a výslednú cenu za kliknutie po vydelení 3.

Túto celú sumu pridáte do svojho hlavného rozpočtu a teraz presne poznáte svoj celý rozpočet na reklamu.

STRUČNE O HLAVNÝCH VECIACH

Nie je ťažké odhadnúť svoj rozpočet v Yandex; na to musíte prejsť do služby, vybrať región, platformu a zadať aspoň najobľúbenejšie kľúčové slová.

S najväčšou pravdepodobnosťou vás v celej tejto záležitosti s najväčšou pravdepodobnosťou napadnú otázky s posledným bodom – výberom kľúčových slov.

Ale ak poznáte svojich klientov, stačí začať myslieť ako oni a potom tieto frázy potečú ako rieka a potom nebude ťažké predpovedať ukazovatele.

A hneď chcem potešiť tých, ktorí videli neskutočne obrovské sumy. V praxi sa výsledný rozpočet zníži až o 30 %.

Závisí to predovšetkým od kvality reklám, zrýchlenia reklamnej kampane (v prvých dňoch je kliknutie drahšie a potom cena klesá) a niekoľkých ďalších faktorov.

V každom prípade je lepšie zlý scenár odložiť a dobrý nechať ako príjemný doplnok.

Nie je žiadnym tajomstvom, že na to, aby ste boli úspešní v akejkoľvek oblasti činnosti, potrebujete mať akčný plán, predstavu o tom, čo nás čaká. To platí aj pre kontextovú reklamu. V našom prípade je takým plánom Budget Forecast alebo Media Planning.

Náš cieľ:

    Zistite, či sa oplatí ísť do výklenku v danom regióne;

    Zistite svoj rozpočet a možnú cenu za kliknutie.

Nemali by ste však predpokladať, že presné čísla zistíte z výsledku prognózy.

V tomto článku som kvôli prehľadnosti použil službu „Decomposition 5.rf“. Je to pohodlný nástroj na pochopenie toho, čo môžete ovplyvniť (na úrovni vašej reklamnej spoločnosti aj na úrovni obchodného oddelenia), aby ste úspešnejšie propagovali svoje podnikanie alebo podnikanie, na čo by ste sa mali zamerať, aby ste zvýšili čistý zisk.

Tak poďme na to.

Prečo potrebujete mediálne plánovanie?

Po prvé, poďme pochopiť, čo je mediálne plánovanie.

Mediálne plánovanie - zostavovanie mediálnych plánov (rozvrhov zobrazovania reklamných materiálov), plánovanie reklamných kampaní, ktorých základom je výber mediálnych nosičov (TV, tlač, rozhlas, vonkajšia reklama, internet) na doručenie reklamného posolstva, ako aj optimalizácia umiestnenia podľa pokrytia, nákladov a iných charakteristík.

Na zostavenie mediálneho plánu alebo prognózy rozpočtu v kontextovej reklame (súhlasme, že mediálny plán a prognóza rozpočtu sú to isté), sú potrebné nasledujúce vstupy:

    Adresa webovej stránky alebo špecifický popis (ak neexistuje webová stránka).

    Konverzia webových stránok (ukazovateľ toho, ako efektívne vaše webové stránky premieňajú prechody na aplikácie, hovory alebo iné cielené akcie). Ak nepoznáte mieru konverzie stránok, potom sa priemerná hodnota pre vstupné (jednostránkové) stránky podmienečne rovná 5 %, pre internetový obchod berieme 1 – 1,5 %.

Prečo si teda pred spustením reklamy robiť mediálny plán? Chcem to nastaviť rýchlejšie a zvýšiť návštevnosť stránky. Súhlasím, ale ak uvažujeme o práci na vlákne, potom je to potrebné minimálne:

    Pripravte si očakávania, aby ste pochopili, že keď spustíte reklamu v Yandex alebo Google, budete môcť získať nasledujúce čísla (cena za kliknutie, počet aplikácií, náklady na aplikáciu).

Prognóza rozpočtu

Prejdeme na Yandex Direct a prejdeme na kartu Prognóza rozpočtu.

Pre prognózu rozpočtu musíte vykonať tri kroky (vyberte 3 nastavenia).

Prvým krokom je výber regiónu, kde sa bude naša reklama zobrazovať.

Druhým krokom je, že musíme špecifikovať parametre výpočtu.

    Čas, za ktorý sa bude výpočet vykonávať (týždeň, mesiac, štvrťrok alebo rok);

    Platforma (v tomto prípade na všetkých alebo na mobile);

Chcem tiež objasniť, že prognóza rozpočtu je založená na nahromadených štatistikách; ak hovorí 30 dní, potom to nie je budúcich 30 dní, ale minulosť. Nesnaží sa predpovedať, vyrába 30-dňový priemer v danom regióne na základe fráz, ktoré mu dávame. Ak si nevyberieme počet dní, ale konkrétny mesiac, nebude to budúci mesiac, ale ten, ktorý uplynul.

Tretím krokom je dať zoznam kľúčových fráz pre prognózu rozpočtu.

Na zber zoznamu kľúčových fráz a negatívnych fráz sa používa

Spracovanie výsledkov prognózy

Systém nám teda ponúka predpovedané čísla, na ktoré sa môžeme spoľahnúť, ak spustíme reklamy pomocou tohto zoznamu kľúčových fráz.

V našom prípade bola zvolená špeciálna pozícia umiestnenia s objemom návštevnosti -100 %.

Hneď treba povedať, že ide o tie pozície na umiestnenie inzerátu vo vyhľadávaní, ktoré sú umiestnené hore a tie dole.

Chcel by som zdôrazniť, že systém v skutočnosti nevidí naše reklamy, keďže ešte neexistujú, preto program nemôže predpovedať skóre kvality našich reklám a nevie, aké sú ich. Jednoducho nám poskytuje priemerné čísla pre systém v danom regióne za posledných 30 dní pre tieto kľúčové frázy.

Majte teda na pamäti, že v skutočnosti, keď spustíme skutočnú spoločnosť, výsledok je takmer vždy lepší.

Musíme sa rozhodnúť, v akej pozícii sa pokúsime zobraziť našu reklamu.

Povedzme, že nemáme 82 296,40 rubľov, povedzme, že máme 66 112,70 rubľov. za mesiac, potom zvolíme druhé špeciálne umiestnenie s objemom návštevnosti -85 %.

Z tohto prehľadu potrebujeme nasledujúce ukazovatele:

    Predpovedané zobrazenia - 27 792;

    Prognóza kliknutí – 3 748.

Budeme potrebovať aj tretí ukazovateľ, CPC (cena za kliknutie). Vypočítava sa takto:

CZK = prognóza rozpočtu / prognóza kliknutí

CZK = 66 112,70 / 3 748 = 17,64 rub.

Takže sme dostali naše ukazovatele pre ďalšie mediálne plánovanie v “Decomposition 5.rf”

Decomposition 5.rf je kalkulačka na výpočet vášho predajného lievika. Zobrazuje cesty, ktorými sa uberajú všetci vaši zákazníci, počnúc prvým zoznámením sa s vašou firmou. Napríklad od zobrazenia vašej reklamy v službe Yandex až do okamihu, keď vám klient zaplatí peniaze.

Výber sekcie „Platba za kliknutie“.

Môžeme ísť (vyplniť hodnoty) zľava doprava, urobiť prognózu, keď potrebujeme pochopiť, koľko sa oplatí investícia do nového projektu v novom výklenku. Alebo máte existujúcu firmu a výsledok, ktorý získate, môžete pochopiť zmenou konkrétnej konverzie v každej fáze vášho zúženia.

Alebo môžeme ísť z opaku. Stanovte si konečný cieľ v peniazoch, koľko chceme získať čistého za mesiac a podľa toho uvidíte, aké hodnoty musíme dosiahnuť v každej fáze lievika, koľko klientov, aplikácií a toku návštevnosti stránky musíme získať, aby sme dosiahnuť náš cieľ.

Príklad

Pozrime sa na príklad veľkoobchodného predaja oblekov pre mužov. Aby sme to mohli urobiť, predtým sme dostali požadované ukazovatele od Budget Forecaster.

Náš produkt alebo službu požadujeme približne 28 000-krát za mesiac (v Yandex). Pozreli sme sa na tento ukazovateľ z Budget Forecaster od Yandex, kde sme vzali priemernú cenu za kliknutie 17 rubľov, nastavili mieru prekliknutia reklamy na 5%, dúfame, že reklamná kampaň bude dobrá.

Dovoľte mi ihneď urobiť rezerváciu: ak máte otázku, čo znamená ten alebo ten stĺpec, jednoducho umiestnite kurzor na otáznik a zobrazí sa popis.

Keď sme teda nastavili CTR, služba nám ukázala počet kliknutí, ktoré by sme mesačne získali z našich zobrazení. Po nastavení ceny za kliknutie sme dostali zodpovedajúci rozpočet na reklamu, ktorý sme získali jednoduchým vynásobením počtu kliknutí priemernou cenou za kliknutie.

Ako vidíme, rozpočet na reklamu je veľmi odlišný od toho, ktorý sme dostali v Budget Forecaster, je to spôsobené tým, že v prognóze nie je zohľadnených veľa faktorov. Nebojte sa, v budúcnosti pochopíme, že zmenou hodnôt môžeme dosiahnuť ukazovatele, ktoré požadujeme.

Návštevníci sa dostanú na našu webovú stránku alebo vstupnú stránku, napríklad jej konverzia je 2% (nákup žiadosti, konzultácie, ľubovoľná cieľová akcia, ktorú si nastavíte). Nastavíme konverziu (na predaj), teda efektivitu práce (svojej alebo vášho obchodného oddelenia). Nechajte ich uzavrieť 25% transakcií v tomto príklade, nastavte priemernú kontrolu na 25 000 rubľov a ziskovosť (aké percento z týchto 25 000 rubľov si vyberiete v čistom po odpočítaní všetkých výdavkov). Napríklad, ak zostane čistých 11 200 rubľov, ziskovosť bude 20%. Vidíme, že obchodný proces s takýmito ukazovateľmi nám dáva mesačný zisk 11 200 rubľov.

Nestačí, vyvstáva otázka, čo treba urobiť, aby toho bolo viac, a tu sa začína hrať s číslami. Pozeráte sa na to, v akej fáze môžete ovplyvniť, čo môžete zmeniť.

    Nájdite lepšiu ponuku od dodávateľov, čím zvýšite svoju ziskovosť na 35 %. Všimnite si, ako sa zmenil čistý zisk.

Vydali sme novú knihu Marketing obsahu sociálnych médií: Ako sa dostať do hláv svojich nasledovníkov a prinútiť ich, aby sa zamilovali do vašej značky.

Je čas vniesť jasnosť a svetlo do problematiky peňazí, o ktorej sa zvyčajne hovorí vágne. V tomto článku vám povieme, od čoho závisí minimum, ako si ho vypočítať a uložiť a koľko budete musieť v konečnom dôsledku zaplatiť za Kazašskú republiku.

Čo určuje náklady na reklamu v Yandex.Direct

Na prstoch:

Nastavili ste reklamnú kampaň, napísali reklamy a spustili kampaň. Zakaždým, keď používateľ klikne na vašu ponuku, systém z vášho účtu strhne určitú sumu. Výška poplatku závisí od aukcie a nepresahuje maximálnu cenu za kliknutie, ktorú ste nastavili.

Pre začiatočníkov, ktorí si ešte osvojili zložitosť účelu, sú vhodné automatické stratégie. Pomôžu ušetriť čas pri uzatváraní a určovaní stávok.

  • „Týždenný balík kliknutí“ vám umožňuje získať určitý počet kliknutí za stanovený rozpočet. Pri nastavovaní stratégie uveďte počet kliknutí, ktoré by ste chceli získať za týždeň. Direct predĺži zobrazovanie vašich reklám na 7 dní a pokúsi sa vám poskytnúť požadovaný počet kliknutí za minimálnu cenu.
  • Týždenný rozpočet vám pomôže získať maximálny počet kliknutí pre váš nastavený rozpočet. Budete musieť nastaviť určitú výšku výdavkov na týždeň a uviesť, aký výsledok by ste chceli dosiahnuť za 7 dní. Stratégia automaticky vyberie tie najziskovejšie pre dosiahnutie vášho cieľa a každých 15 minút ich zobrazí v Direct rozhraní.
  • „Priemerná cena za kliknutie“ vám umožní získať maximálny počet kliknutí za týždeň. Náklady na prechod však nepresiahnu vami stanovenú cenu. Táto stratégia je vhodná pre inzerentov, ktorí vedia, koľko sú ochotní zaplatiť za konverziu. Priemerná cena za kliknutie je vyjadrená vo vzťahu k týždenným výdavkom v Kazašskej republike a cene za kliknutie, ktorá sa účtuje za kliknutie na reklamu. Minimálna priemerná cena za prechod v Direct je 0,3 rubľov. Menej už v rozhraní nebude možné nastaviť. Po spustení kampane začne samotný systém zadávať ponuky na kľúčové dopyty tak, aby prilákal čo najviac návštevníkov.

Náklady na reklamu sa vypočítavajú na základe priemernej ceny za kliknutie a celkového počtu kliknutí. Ak používate niekoľko kľúčových slov, musíte najskôr vypočítať náklady na každé z nich a potom zosumarizovať výsledky.

Odvoďme si najjednoduchší vzorec na výpočet nákladov na kampaň v Direct.

SK= SSK* KK

  • SC – náklady na kampaň.
  • CCC – priemerná cena za kliknutie.
  • CC – počet kliknutí.

Bežne môže byť tento vzorec znázornený nasledovne.

Spustím reklamnú kampaň a získam 1 000 kliknutí za priemernú cenu 20 rubľov. Náklady na moju kampaň sú: 1000*20 = 20 000 rubľov.

Na prstoch:

Z kampane berieme priemernú cenu za kliknutie na jednu kľúčovú frázu. Vynásobte počtom kliknutí na túto kľúčovú frázu. Dostaneme rozpočet pre kľúčovú frázu.

Spočítame rozpočet pre všetky kľúčové frázy. Dostávame rozpočet Kazašskej republiky.

Poďme si to zhrnúť

Minimálny rozpočet v Yandex.Direct pozostáva z troch komponentov:

  • cena za kliknutie;
  • počet kliknutí;
  • kľúče.

Čo je cena za kliknutie

Cena za kliknutie je suma, ktorú zaplatíte Yandexu za to, že niekto klikne na vašu reklamu.

Cena za kliknutia v Direct nie je pevná. Určuje sa ako výsledok ponuky medzi inzerentmi, ktorá sa nazýva aukcia. Môžete nezávisle nastaviť maximálnu sumu, ktorú ste ochotní zaplatiť za kliknutie.

Pozície reklamy sa počítajú na základe biddingu – kto ponúkne viac, kto má vyššie CTR a koeficient kvality, dostane sa k atraktívnejšiemu.

Cenu za kliknutie ovplyvňuje:

Sezónnosť ponuky

Požiadavka „kúpte si skúter“ je populárna koncom zimy a začiatkom leta. Konkurenčná cena za kliknutie počas tohto vrcholu je vyššia ako v zime a na jeseň. Čítajte a vždy budete vedieť o používateľských preferenciách.

Umiestnenie

Jednou z najpopulárnejších mylných predstáv je, že miesta v špeciálnom ubytovaní sú drahšie ako garantované. V skutočnosti to nie je pravda. Niekedy stoja zobrazenia na 1. mieste garancie (1. výsledok po organických výsledkoch) 2- až 3-krát viac ako zobrazenie na 1. mieste špeciálneho umiestnenia (úplne prvý riadok).

Konečný rozpočet kampane závisí nielen od ceny za kliknutie, ale aj od počtu kliknutí. A miera prekliknutia reklám na začiatku a na konci výsledkov vyhľadávania sa líši. Nie všetci používatelia listujú po stránke, mnohí sa nedostanú na ponuky v záruke, a tak kliknú na špeciálne umiestnenie.

Rozhodne sa nedá povedať, že by sa na reklamy na začiatku výsledkov vyhľadávania neustále klikalo, kým na tie, ktoré sa nachádzajú na konci, sa nevenuje pozornosť. Všetci používatelia majú svoje vlastné charakteristiky. Niekomu sa špeciálne umiestnenia zdajú ako spam alebo vírusové odkazy. Takíto používatelia sa cielene posúvajú k záruke, pretože takéto ponuky považujú za spoľahlivejšie.

O tom, aké sú ďalšie výhody a nevýhody rôznych umiestnení, si môžete prečítať v našich predchádzajúcich článkoch:

Účinnosť reklamy

Čím vyššia je miera prekliknutia vašej reklamy, tým nižšie sú náklady na jej zobrazenie.

Rozpočet môžete počas kampane upravovať v závislosti od ukazovateľov výkonnosti. Ak chcete riadiť náklady na kliknutie a kontrolovať výdavky, musíte si preštudovať priame zostavy. A na sledovanie konverzie – prehľady Metric. O tom, ako pracovať s prehľadmi Yandex.Metrica,

Indikátory kvality

Tieto ukazovatele určuje samotný Yandex. Pre inzerentov je ich povaha, aj keď do značnej miery mýtická, veľmi dôležitá. Ovplyvňujú zvýšenie alebo zníženie ceny za kliknutie.

Povedzme si o niektorých z nich:

Karma domény

Kľúčová relevantnosť

Kľúčové slovo, ktoré použijete, sa musí zhodovať s názvom vašej reklamy. Do nadpisu nemusíte vtesnať celé kľúčové slovo. Zhoda 2-3 slov z 5 je už dobrá. Pozrime sa na dva príklady jednej reklamy na požiadavku „Kúpte si klimatizáciu s doručením“.

Titul musí uspokojiť nielen systém, ale aj používateľov. Urobte oznámenia jasné, nahraďte abstrakcie a zosilňovače faktami a číslami.

Ľudia, pre ktorých je 15 tisíc drahých, môžu kliknúť na reklamu s nadpisom „Lacné klimatizácie“. Uvidia cenu, odídu, prídeme o peniaze. Fakty a čísla pomáhajú vytvoriť prierez požadovaného cieľového publika a formulovať očakávania používateľov.

Relevancia stránky

Kľúčový dopyt by mal používateľa priviesť na stránku so službou alebo produktom, ktorý ste inzerovali. Ak človek klikne na reklamu, ktorá predáva porcelánové súpravy, mal by byť presmerovaný na stránku s čajovými súpravami a nie s jedálňami.

Nezabudnite zhodovať zámer vyhľadávania s obsahom stránky.

Zámer je potreba používateľa. Úloha, ktorú implikuje zadaním tejto alebo tej frázy do vyhľadávacieho panela.

Niekedy je zámer nejasný. Aj keď fráza, ktorou sa používateľ snaží vyjadriť svoju úlohu, je súčasťou vašej SL.

Ako to môže byť:

Spustili sme kampaň na predaj súprav. Sémantické jadro kampane obsahuje frázu „Kúpiť služby“.

Tu používateľ zadá požiadavku „Kúpiť riad“, uvidí našu reklamu a prejde na stránku s riadom. A potreboval čajovne. Len málo ľudí preskúma stránku, aby našli čajovne; používatelia zvyčajne zatvoria stránku a vrátia sa k výsledkom vyhľadávania, ale dostaneme odmietnutie.

Ak chcete znížiť počet zamietnutí takýchto nejasných žiadostí, použite rýchle odkazy a kampane krížového sledovania.

Ako vypočítať minimálny rozpočet kampane v Yandex.Direct

Najjednoduchší spôsob, ako určiť, koľko peňazí budete na začiatku svojej cesty potrebovať, je použiť prognózu rozpočtu Direct.

V oknách, ktoré sa objavia, budete požiadaní, aby ste sa rozhodli pre oblasť zobrazení (1) a stiahli si zoznam približných kľúčových dopytov (2).

Na spustenie kampane však budete musieť nazbierať veľa kľúčov. Prečítajte si o tom v jednom z našich článkov.

Konečný výsledok práce s výpočtami rozpočtu bude približný, ale postačujúci na získanie predstavy o možnej cene kampane, miere prekliknutia a veľkosti stávok na konkrétnej stránke. Prečítajte si naše, aby ste pochopili všetky zložitosti.

Tým však užitočné nástroje nekončia.

Týždenný rozpočet v Yandex.Direct

Stratégia týždenného rozpočtu vám umožňuje nastaviť limit výdavkov na týždeň a vypočítať rozpočet na mesiac dopredu. Je to výhodné, pretože si môžete okamžite nastaviť určité cenové limity.

Systém vám umožní manuálne nastaviť maximálnu cenu za kliknutie a ponúkne použitie technológie „Maximálna konverzia podľa cieľa“. Ak to chcete urobiť, budete musieť na stránku nainštalovať metriku, nastaviť v nej ciele pre návštevníkov a prepojiť ju s kampaňou.

Denný rozpočet a celkový účet v Direct

Čo je všeobecný účet a prečo je potrebný?

Táto funkcia je automaticky povolená pre všetkých nových používateľov Direct. Hneď ako si zaregistrujete účet, vedľa karty s vašimi kampaňami sa zobrazí nasledujúca správa.

Prepojenie spoločného účtu je výhodné pri správe financií. Nemusíte platiť za jednotlivé kampane, dobíjať zostatok ani sledovať množstvo prostriedkov pre každú reklamnú kampaň. Reklamy sa budú zobrazovať, kým budú na zdieľanom účte prostriedky.

Je veľmi jednoduché doplniť si jeden účet sami pomocou rovnakých metód ako bežný účet: bankovým potvrdením, kartou, v hotovosti pomocou platobného kódu, Yandex.Money, pomocou PayPal.

Môžete tiež povoliť automatické platby. S automatickým doplnením bude účet dobitý buď z vašej peňaženky Yandex.Money, alebo z bankovej karty. Táto možnosť je však k dispozícii iba pre inzerentov z Ruska, ktorí platia za reklamu v rubľoch.

Denný rozpočet: prečo sa obmedzovať

Obmedzenie denného rozpočtu je priama funkcia. Umožňuje vám minúť pevnú sumu za deň na zobrazovanie vašich reklám. Yandex stanovil minimálnu hranicu pre možné výdavky na 300 rubľov.

Denný rozpočet môžete použiť, ak zo zoznamu stratégií vyberiete možnosť „Manuálna správa stávok“.

V oknách budete musieť uviesť počet výdavkov za deň a vybrať režim výdavkov z dvoch možných.

  • Štandardné. Predvolene nastavené. Ak si to vyberiete, vaše reklamy sa budú zobrazovať až do vyčerpania limitu.
  • Distribuované. Tento režim vám umožní natiahnuť určený limit finančných prostriedkov na celý deň alebo na obdobie, ktoré určíte v časovom zacielení.

Výpočty sa vykonávajú podľa moskovského času a limit je možné zmeniť maximálne trikrát za 24 hodín. Berte to prosím do úvahy, ak máte spustenú kampaň v inom časovom pásme.

Úspory by mali byť tiež rozumné a ak nastavíte rozpočet na jeden deň v Direct príliš nízky, riskujete, že nezískate dostatok zobrazení, a teda zacielite na návštevníkov. Začnite s minimálnou sumou, ktorú môže Direct ponúknuť, a potom jej veľkosť upravte podľa toho, ako bude reklamná kampaň fungovať.

Správne používanie stratégií na prácu s finančnými prostriedkami v Direct vám umožňuje ušetriť peniaze a zároveň získať značnú odozvu od publika.

Dostupnosť zbavuje vaše reklamy nezacielených zobrazení a kliknutí, znižuje mieru odchodov a má pozitívny vplyv na MP.

Fungujú nasledovne.

Predávame pneumatiky na autá a staráme sa o vyhľadávanie „Kúpiť pneumatiky“. Nemáme záujem zobrazovať reklamy ľuďom, ktorí hľadajú pneumatiky na bicykle alebo zdravotné pneumatiky. Ak chcete, aby sa vaše reklamy zobrazovali iba vašej cieľovej skupine, pridajte do zoznamu slov „bicykel“ a „medicína“.

Ak chcete lepšie porozumieť týmto veciam, prečítajte si náš článok s červeným tlačidlom o používaní vylučujúcich kľúčových slov, ich zhromažďovaní a nastavovaní.

Minimálny rozpočet v Yandex.Direct: zhrnutie

Cena RK v Yandex je variabilná a individuálna hodnota. Náklady na RK závisia od cieľov. Niekomu nestačí 2000 klikov denne, inému stačí 200.

Minimálny rozpočet ovplyvňuje región, dopyt po produkte alebo službe, konkurencia vo výklenku a ďalšie faktory, o ktorých sme už hovorili. Každý z nich buď zvyšuje náklady na kampaň, alebo ich znižuje.

Ak chcete pomenovať presnú sumu, ktorú vás bude stáť spustenie kampane v Direct, musíte zistiť potreby inzerenta, vykonať predbežnú analýzu trhu, určiť dosah publika, vytvoriť KPI a otestovať reklamnú kampaň. Môžete tiež kontaktovať Semantics. Naši špecialisti na online reklamu vám pomôžu vytvoriť KPI, vypočítať rozpočet a dosiahnuť zisk.

Novinka na stránke

>

Najpopulárnejší