Додому Комп'ютери Розрахунок реклами яндекс директ. Рекламний бюджет

Розрахунок реклами яндекс директ. Рекламний бюджет

Ми поговоримо про інструмент Прогноз бюджету в Яндекс.Директ, а наприкінці статті я вам покажу одну фішку, тож дочитайте до кінця.

Що таке Прогноз Бюджету Яндекс.Директ

Як потрапити до Прогнозу Бюджету Яндекс.Директ?

Якщо у вас є рекламні кампанії, то зайдіть у свій обліковий запис direct.yandex.ru і натисніть на посилання Прогноз бюджету у верхньому меню. Якщо у вас ще немає рекламних кампаній, перейдіть на головну сторінку direct.yandex.ru і в розділі Інструменти є посилання Прогноз бюджету.

Відразу скажу, що Прогнозом Бюджету ви зможете користуватися лише тоді, коли увійдете до свого облікового запису Яндекс.

Після того, як ви увійдете, ви побачите таку сторінку, де вам пропонується вибрати три кроки.

Як користуватись Прогнозом бюджету в Яндекс.Директ

1. Виберіть регіон

Давайте натисніть сюди і зроблю швидкий вибір. Потрібно його застосувати. Якщо регіон змінився, ви зробили все правильно.

2. Виберіть параметри розрахунку

Далі на другому кроці необхідно вибрати параметри розрахунку. Я натисніть Змінити, і ви побачите, що тут кілька періодів, це тиждень, місяць, квартал, рік, 30 днів або конкретний місяць. Якщо у вас сезонний бізнес, або ви тільки плануєте почати рекламуватись в Яндекс.Директ, то можете поставити місяць, в якому ви плануєте почати рекламуватись.

Далі необхідно вибрати Майданчики - всі або тільки Мобільні, і ви можете ще вибрати валюту, в якій ви хочете отримати дані. Я залишу російські карбованці. Я нічого не змінив, тож можу натиснути кнопку Скасувати. У вашому випадку, якщо ви змінили щось, необхідно натиснути ОК.

3. Підберіть ключові слова

Третій крок найважливіший. Цей інструмент дозволяє спрогнозувати рекламний бюджет на ключові фрази або ключові слова (давайте для скорочення я називатиму їх іноді КФ), за якими ви плануєте рекламуватись.

Відразу скажу, що дані вийдуть неточними, це приблизний розрахунок.

Однак, у Прогнозі Бюджету є багато різних фішок, які змушують мене повертатися до нього знову та знову. Наприклад, одна з таких речей, якими я користуюся досить часто - це те, що в цей інструмент можна ввести кілька КФ і подивитися частотність. У разі доведеться кожну фразу вводити окремо і фіксувати собі ці дані. А в інструменті Прогноз бюджету все буде представлено наочно.

Вікно підбору ключових фраз у Прогнозі Бюджету

Тепер давайте скористаємося вікном підбору КФ і введемо будь-які фрази. Наприклад, "пластикові вікна". Натискаю кудись мимо або просто чекаю, і з'являється вікно підказок.

Підказки у прогнозі бюджету

Щоб скористатися підказкою, достатньо натиснути на це посилання. Допустимо, мені подобається підказка "вікно ПВХ". Я натискаю, і ви бачите, що воно переноситься в це робоче вікно, і вже через кому з пробілом. Також ви можете приховати підказки, або вибрати "все підходять", таким чином усі вони перенесуться до цього вікна. Далі ви можете натиснути на посилання Ще й подивитись ще підказки.

Допустимо, мене влаштовує фраза "вікно рехау".

Упорядкувати, Очистити та Автоматичне коригування

Також ви бачите, що тут є певний ліміт за кількістю символів, проте хочу попередити, що поки що ми можемо перевищувати цей ліміт. Тобто вводити сюди КФ вище за ці цифри.

Далі ви бачите чекбокси Автоматичне коригування фраз мінус-словами та Автоматична фіксація стоп-слів. Якщо ви хочете, щоб Прогноз Бюджету працював швидше, ви можете зняти ці чекбокси. Однак для тієї фішки, яку я хочу вам показати наприкінці цієї статті, я залишу ці чекбокси.

Єдиний набір мінус-слів

Нижче ми можемо додати набір мінус-слів. Давайте сюди введемо для прикладу "безкоштовно, своїми, руками".

Тепер, якщо я натисну кнопку Порахувати, ви побачите, що мінус-слова зміняться і з'явиться табличка. Власне, заради якої ми користуємося цим інструментом. Ось з'явилася ця чарівна табличка, заради якої я заходжу до Прогнозу Бюджету. І спустимося трохи нижче, бачимо, що єдиний набір мінус-слів змінився — написані слова з оператором мінус.

Таблиця прогнозу бюджету Яндекс.Директ

Поговоримо про табличці, що ми тут бачимо і що можемо зробити.

Ми можемо видалити всі КФ, можемо видалити якесь окреме ключове слово, можемо вибрати всі КФ або навпаки якісь фрази зняти. І якщо я ключову фразу знімаю тут, то зверніть увагу, що змінюється прогноз бюджету, у цьому випадку стає менше.

Тут бачимо колонку, до якої повернемося трохи згодом.

Щоб швидко вибрати позицію у всіх КФ, ми можемо скористатися цими посиланнями.

Наприклад, ми хочемо, щоб наше ключове слово займало перше спецрозміщення. І який бюджет ми витрачатимемо на місяць. Натискаємо сюди і бачимо, що наш рекламний бюджет складе 7 мільйонів рублів. Також ми можемо змінювати позиції кожної КФ. Давайте поставимо у всіх фраз спецрозміщення.

Фільтр даних

Ще ми можемо тут фільтрувати дані. Наприклад, ми можемо дізнатися, яка КФ має більший прогноз показів. Натискаємо сюди і бачимо, що фільтрувалося. Або навпаки, в порядку зменшення. Мені комфортніше у такому вигляді.

Прогнозовані цифри

Давайте детальніше розберемо, які цифри ми бачимо, і згадаю, що це тільки прогнозовані цифри, тобто вони не точні, і можуть відрізнятися у вашій рекламній кампанії. Проте, Прогноз Бюджету постійно оновлюється, і, можливо, в найближчому майбутньому цифри тут будуть точнішими.

Хоча я трохи сумніваюся, тому що ці цифри, які ви витрачаєте, залежать від багатьох показників, у тому числі і від сторінки приземлення, і від вашого оголошення. Однак, погляньмо, які цифри ми тут бачимо.

Якщо ми хочемо рекламуватися на позиції Спецрозміщення, то нам необхідно буде поставити таку ставку - 500 рублів, і списувати у нас будуть 140 рублів. Нагадаю, що ми говоримо про регіон Москва та область, бо я на першому кроці його й вибрав. Далі, у нашого оголошення буде CTR прогноз 12,39% і буде прогноз показу 256974. Клікати по нашому оголошення з таким прогнозованим CTR будуть 31838 разів, за які ми заплатимо 4 млн рублів.

Прогноз бюджету нещодавно змінився, раніше у стовпці Прогноз показів була одна цифра, зараз бачимо, що в залежності від позиції ці цифри змінюються. Тобто на першому спецрозміщенні наші цифри побачать 263 тисячі разів, а вже на другому спецрозміщенні 260 тисяч, а в гарантії загалом 132 тисячі.

Ось ці цифри нам дають розуміння, що необхідно займати вищі місця, щоб отримувати більше трафіку. Тобто це зроблено спеціально для цього.

Колонка фрази у прогнозі бюджету

Ось такі дані ми бачимо, а тепер поговоримо про цю колонку, яку я вам обіцяв розповісти.

Якщо ми натискаємо ключову фразу, то бачимо цікаву інформацію: ми бачимо оголошення наших конкурентів. Якщо ми їх подивимося, то можемо собі взяти ряд ідей, які будемо використовувати у своїй рекламній кампанії. Також ми бачимо тут регіони, якими вони рекламуються, бачимо домени, можемо ними перейти, оцінити сторінки приземлення. Загалом дуже зручний інструмент для аналізу конкурентів.

Змінити, Уточнити, Підібрати

Далі ми бачимо посилання Змінити, Уточнити, Підібрати. Давайте на них натиснемо і побачимо, що зміниться. Власне, для того щоб змінити нашу КФ, нам необхідно натиснути кнопку Змінити і припустимо, що хочу, щоб замість множини у мене було єдине, хоча на дані це не вплине. Щоб застосувати, необхідно натиснути ОК. Якщо ми передумали, необхідно натиснути Скасувати.

Тепер поговоримо про посилання Уточнити. Це дуже класне посилання, і я досить часто ним користуюся для того, щоб уточнити ключову фразу. Тільки зазвичай я використовую одну фразу, щоб інші КФ не заважали цим. Натискаю Уточнити, з'являється таке вікно, і припустимо, я не продаю жалюзі і штори для пластикових вікон.

Для того, щоб прибрати покази, необхідно натиснути поряд із фразою, яка мене не влаштовує, наприклад, "жалюзі", "штори", наприклад, я не займаюся ремонтом пластикових вікон, і якщо я тепер натисну Застосувати, то наша КФ зміниться - до неї додадуться мінус-слова. І якщо я зараз зачиню це вікно і знову відкрию, то вже в цьому вікні не буде фраз "жалюзі", "штори" і "ремонт". Чудовий інструмент, я ним теж досить часто користуюсь.

І тепер ми поговоримо про посилання Підібрати. Якщо ми сюди натиснемо, то отримаємо доступ до нашого звичайного Вордстат, при цьому вже будуть застосовані всі мінус-слова. І припустимо, я хочу використати всі ці КФ. Я їх вибираю та натискаю Додати. Всі вибрані КФ перенесуться до цього вікна і я отримаю за ними загальні дані. Бачите, з'явилося багато ключових фраз.

Експорт в Excel даних із прогнозу бюджету

Ми попрацювали з нашими ключовими словами, якісь нас, може, знову не влаштовують, я їх знімаю, і тепер я можу використовувати ці ключові фрази. Натискаю Список фраз, копіюю та йду вже в нашу рекламну кампанію, яку я створюю. Також я можу весь цей прогноз собі експортувати, вибираю, які дані мені цікаві і натискаю Експорт в XLS.

Обіцяна фішка

На початку відео я обіцяв розповісти вам про певну фішку. Справа в тому, що в цьому обліковому записі у мене вже є рекламна кампанія.

І я зараз відкрию інший акаунт, в якому я не маю рекламних кампаній, і зроблю це в браузері Яндекс (в іншому браузері).

Внесу сюди всі ключові фрази, які я скопіював із попереднього облікового запису. Натисніть Порахувати, всі ці ключові фрази тут додалися.

І якщо я натисніть посилання Експортувати в xls, то ви побачите, що тут є такий рядок, як Експортувати в Excel-файл для завантаження в кампанію. Якщо я зараз експортую, то в мене вийде шаблон для завантаження в мій обліковий запис, в якому вже будуть проставлені ключові фрази.

І я можу працювати з цим excel-файлом, щоб написати оголошення, проставити посилання, швидкі посилання, уточнення і так далі. І завантажити вже свою рекламну кампанію. Так що я рекомендую вам завести окремий обліковий запис для роботи з такими шаблонами, щоб досить швидко за допомогою Прогнозу бюджету підбирати ключові фрази, брати ідеї для ваших оголошень, і щоб на виході вже отримати excel-файл із ключовими фразами, в які можна вже додати ваше оголошення.

Ось така фішка обов'язково користуйтеся. Якщо стаття вам сподобалася, ставте лайк.

Обов'язково підписуйтесь на мій канал Youtube, буде ще багато цікавого відео. З вами був Денис Герасимов, поки що!

Ми випустили нову книгу «Контент-маркетинг у соціальних мережах: Як засісти в голову передплатників та закохати їх у свій бренд».


Більше відео на нашому каналі - вивчайте інтернет-маркетинг із SEMANTICA

На відміну від більшості інших каналів (телебачення, газети, журнали) в Яндекс.Директ бюджет не фіксований, ним можна керувати, його можна змінювати та коригувати під час кампанії.

Оцінка бюджету рекламної кампанії у Директі

Тобто, якщо вартість блоку реклами в журналі складає 1500 рублів за оголошення, то ви стільки й заплатите, незалежно від тексту оголошення, наявності конкурентів та інших факторів. У Яндекс.Директ справа інакша – у цій системі ви платите за переходи по вашому оголошення, тобто за кліки, а скільки буде кліків, і якою буде ціна за кожен клік – передбачити складно.

З одного боку, такий підхід зручний – змінюючи ставку за клік, ви можете зменшити чи збільшити витрати на рекламу у будь-який момент. Однак визначити, скільки вам знадобиться грошей за такого підходу, складно. Наприклад, ви хочете заощадити та знижувати вартість кліка. При цьому ви автоматично поступаєтеся дорогою вашим конкурентам, які готові заплатити за клік більше. Або навпаки, ви ставите високу ціну за клік, але ваше оголошення виявляється вкрай привабливим, і в результаті ви переплачуєте, оскільки воно випереджає конкурентів без додаткових витрат.

Щоб допомогти рекламодавцям у вирішенні цього питання, Яндекс запровадив прогнозатор рекламного бюджету. Це інструмент, що дозволяє зрозуміти, скільки грошей вам варто витратити на кампанію. Алгоритм прогнозу веде розрахунки з урахуванням даних, зібраних системою протягом останніх 30 днів, у різний час ви отримаєте різний результат.

Як працює прогноз рекламного бюджету

Першим вашим кроком у прогнозуванні витрат на рекламу стане вхід до Яндекс.Директ, де ви знайдете опцію «Прогноз бюджету»:

Клікнувши на прогноз бюджету, ви потрапите на сторінку оцінки бюджету рекламної кампанії, де ви маєте ввести назву регіону, в якому живуть ваші потенційні клієнти, період, протягом якого ви збираєтеся показувати оголошення та список ключових фраз.

Ключові фрази – це слова, які користувач набирає у рядку пошуку, коли шукає ваш товар. Якщо ви продаєте ювелірні вироби, це може бути «купити золоте кільце», «золоте кільце недорого» та ін.

За бажання ви можете змінити період показу, для цього достатньо натиснути на слово «змінити»:

Після цього з'явиться вікно, в якому можна вибрати період, майданчики та валюту, в якій ви платите за рекламу.

Регіони показу та ключові слова варто підібрати заздалегідь - на пошук та підбір ключових слів потрібно багато часу. Після введення необхідних даних залишається натиснути кнопку «Порахувати» та отримати зразкову суму витрат.

Специфіка одержаного прогнозу

Враховуйте, що отримана вами в результаті прогнозу сума – це не кінцевий результат, а лише орієнтир. Причин тому кілька:

  • Сезонність пошукових запитів. Враховуючи, що прогноз будується на основі відомостей за останні 30 днів, сезонність є серйозним фактором, що спотворює.
  • При розбудові прогнозів беруться середні цифри ефективності кампанії. Оскільки частина рекламодавців веде кампанії успішно, а частина безрезультатно, середнє значення є не особливо точним.
  • Прогноз рекламного бюджету не враховує покази через рекламну мережу Яндекса (РМЯ).

Зважаючи на все сказане вище, не варто витрачати сили та кошти на усунення похибок та отримання ідеального прогнозу. Краще врахувати його результат як орієнтир та уточнити все на практиці, провівши невелике тестування. Якщо пам'ятати про це, прогноз бюджету рекламної кампанії в Яндекс стане корисним та ефективним інструментом.

У нас є послуга з налаштування контекстної реклами, і по ній часто звертаються ті, хто тільки вчора почув про цей канал реклами.

Найчастіша помилка, з якою ми стикаємося при першій розмові: "Скажіть мені ТОЧНО (а ще краще заявка) і скільки потрібно грошей на рекламу".

Саме для цього я підготував інструкцію, за якою Ви за бажання можете самостійно зробити прогноз бюджету в Яндекс Директ.

Але давайте одразу на чистоту. Неможливо точно гарантувати вартість кліку, озвучити бюджет рекламної кампанії і тим більше назвати ціну заявки.

Я не говоритиму про те, що професіонали в принципі ніколи не дають гарантій, а тільки оперують ймовірностями.

Просто скажу, що навіть сам Yandex Direct помиляється у своїх прогнозах. Тому прикинути вилку цін, використовуючи спеціальні інструменти, можна. А сказати точно не можна. Просто прийміть цей факт.

КОРОТКО ПРО ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ

Якщо не підготовленій людині прямо зараз показати цю статтю, вона нічого не зрозуміє, бо в ній є багато невідомих термінів. Саме тому, перш за все Вам потрібно прочитати нашу статтю

Але щоб стаття вийшла максимально зрозумілою, я змушений озвучити терміни, які ми будемо використовувати для підрахунків.

  1. Кількість запитів– кількість користувачів, які шукають цю ключову фразу;
  2. Позиція– місце, де буде показуватися Ваше майбутнє оголошення;
  3. Прогноз середньої ціни кліку- Середня вартість кліка на цих позиціях;
  4. Сума- Майбутня вартість кліка, яка нараховується, виходячи з позиції розміщення оголошення;
  5. CTR- можлива конверсія з того, хто побачив рекламного оголошення;
  6. Прогноз показів/кліків– орієнтовна сума показів реклами та переходів за Вашими рекламними оголошеннями;
  7. Прогноз бюджету– орієнтовна сума, яку Вам необхідно буде витратити на цю рекламну кампанію у yandex direct.

При підрахунку змінних показників онлайн за основу береться середня конверсія в аналогічних сферах та однакових ключових слів.

Або розрахунок формується на основі рекламних кампаній яндексу Ваших конкурентів, що діють.

І навіть вже тут видно слабкі місця: середній показник може бути сильно волатильним, а показники Ваших конкурентів можуть бути спотворені через кривість налаштування.

Проте після розрахунку всіх цих показників Ви зможете зрозуміти – чи є у Вас необхідний для цього бюджет і скільки Ви можете отримати з цього бюджету заявок (помножити кількість кліків на конверсію сайту).

А то може у Вас немає мінімального бюджету в запасі і Вам простіше запустити або той самий.

І також зможете побачити оголошення конкурентів та тих, хто рекламується в Яндекс.Дірект.

Таким чином, зможете оцінити їх кількість та можливість потягатися з Вами.

Ще стане зрозуміло, які ключові переваги вони рекламують або від яких цін відштовхуються.

Таку невелику хитрість ми обов'язково використовуємо, коли проводимо при замовленні.

НАС ВЖЕ БІЛЬШЕ 29 000 чол.
ВКЛЮЧАЙТЕСЯ

КРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ В ДІЇ

Усі ми різні. Не здивував?! Тому я приготував дві докладні інструкції як зробити прогноз бюджету яндекс директ.

Одна для тих, хто хоче зробити це швидко, а друга – для тих, хто звик до всього підходити ґрунтовно.

Але якщо у Вас бюджет невеликий або конкуренція мінімальна, то може вистачити простого рівня.

Лайфхак.Якщо Ви бажаєте розмістити у соціальних мережах, то зробити це можна за допомогою автоматизованого сервісу Aori. Там все досить легко і зрозуміло навіть новачкам. Просто переходіть і реєструйтесь -> Aori

Простий рівень (базовий аналіз)

Прогноз бюджету

Для початку Вам необхідно мати обліковий запис на Яндекс за типом [email protected]. Якщо його немає, то заведіть.

Справа буквально 2-х хвилин. Після цього переходьте до складніших дій. А саме, до переходу у вкладку Яндекс.Метрика, де Ви побачите 4 можливі варіанти дій. Вам необхідно вибрати "Прогноз бюджету":


Оцінка бюджету

Після чого Вас перекине на нову вкладку, достатньо перевантажену інформацією.

Але розібравшись у якій Ви зможете самостійно, досить точно та професійно визначати бюджет своєї реклами в яндекс директ.

Виглядає вона досить просто, навіть для тих, хто бачить цю сторінку вперше.


Регіон

Перше, що Вам необхідно – визначити регіон своєї майбутньої рекламної кампанії.

Тобто області чи регіони, де вона показуватиметься. Якщо Ви не професіонал, то дуже не рекомендую дивитися "нехай буде по всій Росії". Дані можуть вийти дуже розмитими і не точними.


Параметри розрахунку

Я, як правило, залишаю ці налаштування за замовчуванням, але якщо Ви знаєте, що у Вас тільки раз на рік купують з мобільних, то можете їх вимкнути.


Ключові фрази

А ось тепер найголовніше те, з чого будується весь бюджет Вашої майбутньої рекламної кампанії.

Його розрахунок ґрунтується на ключових фразах, які Ви вводите. Тому чим більше Ви внесете ключових слів, тим точнішим буде Ваш прогноз.

Для цього Вам допомагаються Вам підказки з ключових слів близьких за значенням.

Можете вибирати їх, а можете самостійно вбивати ключові слова. Після того, як Ви вбили всі ключові слова, натисніть кнопку “Порахувати”.


Прогноз за фразами

“Ура! Ось він весь місячний бюджет, який мені і потрібен. О, так він ще й не великий!” – могли б ви подумати, побачивши цю таблицю.

Але її проблема в тому, що спочатку вона завантажує дані, як то кажуть, у “мінімальній комплектації”.

Щоб отримати реальні дані та реальний місячний бюджет, Вам необхідно натиснути “1 спецрозміщення”.


Спецрозміщення

Тадам! А тут вже зовсім інші цифри як кліків, так і бюджету, навіть за абсолютно однакових початкових умов на кшталт регіону показу та ключових фраз.

До речі, цифри, показані зі встановленою галочкою "1-е спецрозміщення", це і є Ваш фінальний прорахунок бюджету, на який можна орієнтуватися і від якого можна відштовхуватися.

Само собою він може бути меншим (про це розповім нижче). Але, як мінімум, саме його можна брати за вихідні дані.

Складний рівень (детальний аналіз)

Перші 7 етапів, що Ви бачили, називаються “легкий рівень”. Він ідеальний, коли Ви оцінюєте бюджет за однією ключовою фразою або декількома, які Ви знаєте.


Ручний підрахунок

Для цього Вам необхідно в розділі 4 "Ключові фрази", знайти та натиснути кнопку "Підібрати", після чого Вас перекине на додаткову сторінку.

Для простоти розуміння можна назвати її полегшеною версією Яндекс.Вордстата для пошуку та підбору ключових слів.


Підбір ключових слів

Тут також уточнюєте регіон показів свого оголошення та вводите головну ключову фразу, за якою Вам підберуть усі словосполучення, які шукають користувачі разом з нею.

Бажано вводити найвище частотне слово (максимально коротке), так система зможе надати більшу кількість підказок.


Підказки

Як Ви бачите, підбирач ключових слів не тільки видав Вам усі словосполучення на запит “купити перфоратор”, але й підказки, які Ви також можете використовувати для аналізу та планування бюджету.

Вам залишиться тільки вибрати необхідні фрази та відзначити їх галочкою. Жадіювати тут не треба, беріть тільки ті, які Вам реально підходять.


Підбір фраз

Крім того, хочу нагадати, що словосполучення можуть бути на декількох сторінках, тому не забувайте їх перегорнути, щоб усунути непотрібні і додати потрібні (наприклад, прибрати фрази з приставкою "уживані").

Після цього просто додаєте їх у перелік і натискаєте знайому вам кнопку “Порахувати”.


Розрахунок

За ідеєю, все буде те саме, що Ви бачили і до цього, проте, за допомогою уточнення пошукових фраз Ви зможете сформувати бюджет більш точно.

Крім того, не забудьте експортувати дані до Excel, якщо Ви хочете повернутися до них пізніше або порівняти їх з іншими (наприклад, при виборі між двома напрямками).

Зробити це досить просто, для цього передбачена спеціальна кнопка, яка дасть Вам такий документ:



Дані в Excel

Важливо.Цей спосіб визначення бюджету зовсім не враховує.

І потім потрібно ще кількість показів помножити на 1% (середня конверсія в кліки) і на вартість кліка, що вийшла, після поділу на 3.

Всю цю суму додаєте до основного бюджету і тепер знаєте свій повний рекламний бюджет.

КОРОТКО ПРО ГОЛОВНЕ

Провести оцінку бюджету в яндекс нескладно, для цього Вам потрібно зайти в сервіс, вибрати регіон, платформу і вбити хоча б найзатребуваніші ключові слова.

Швидше за все, у цій справі у Вас найбільше виникне запитання з останнім пунктом – підбором ключових слів.

Але якщо Ви знаєте своїх клієнтів, Вам просто потрібно почати думати як вони і тоді ці фрази у Вас підуть річкою і тоді спрогнозувати показники не важко.

І хочу відразу потішити тих, хто побачив неможливо великі суми. На практиці отриманий бюджет зменшиться до 30%.

Залежить це насамперед від якості оголошень, розгону рекламної кампанії (у перші дні клік дорожчий, а потім ціна падає) та ще кількох факторів.

У будь-якому випадку краще закласти поганий сценарій, а хороший залишити приємним доповненням.

Ні для кого не секрет, щоб мати успіх у будь-якій сфері діяльності, необхідно мати план дій, уявлення про те, що на нас чекає. Це стосується і контекстної реклами. У нашому випадку таким планом є прогноз бюджету або медіапланування.

Наша мета:

    Визначити чи варто йти в нішу у цьому регіоні;

    Дізнатися про бюджет і можливу вартість кліка.

Але не варто вважати, що ви можете дізнатися про точні цифри за результатом прогнозу.

У цій статті для наочності я використовував сервіс "Декомпозиція 5. Рф". Він є зручним інструментом для розуміння того, на що ви можете вплинути (як на рівні вашої рекламної компанії, так і на рівні відділу продажів), щоб успішніше просувати свою справу чи бізнес, на що варто наголосити на збільшенні вашого чистого прибутку.

Отже, почнемо.

Для чого потрібне медіапланування?

Для початку зрозуміємо, що таке медіапланування.

Медіапланування - складання медіапланів (розкладів показів рекламних матеріалів), планування рекламних кампаній, основа яких полягає у виборі медіаносіїв (ТВ, преса, радіо, зовнішня реклама, інтернет) для доставки рекламного повідомлення, а також оптимізація розміщення за охопленими, вартісними та іншими характеристиками.

Для складання медіаплану або прогнозу бюджету в контекстній рекламі (давайте домовимося, що медіаплан і прогноз бюджету це одне й теж) потрібні наступні вступні:

    Адреса сайту або опис ніші (якщо сайту немає).

    Конверсія сайту (показник наскільки ефективно ваш сайт переробляє переходи до заявок, дзвінків або іншої цільової для вас дії). Якщо ви не знаєте конверсію сайту, то середнє значення для лендингових (односторінкових) сайтів умовно 5%, для інтернет магазину беремо 1-1,5%.

То навіщо робити медіаплан перед запуском реклами? Я хочу швидше налаштувати та й отримувати якийсь трафік на сайт. Згоден, але якщо розглядати роботу на потоці, то це потрібно як мінімум:

    Підготувати очікування, щоб ви розуміли, що під час запуску реклами в Яндексі або Google зможете отримати такі цифри (вартість кліку, кількість заявок, вартість заявки).

Прогноз бюджету

Заходимо в Яндекс Директ та переходимо у вкладку Прогноз бюджету.

Для прогнозу бюджету вам потрібно виконати три кроки (вибрати 3 налаштування).

Перший крок – вибір регіону показу рекламного оголошення

Другий крок – нам потрібно зазначити параметри розрахунку.

    Час, за який буде зроблено розрахунок (тиждень, місяць, квартал чи рік);

    Майданчик (у разі на всіх чи мобільних);

Також хочу уточнити, що прогноз бюджету будується на накопиченій статистиці, якщо йдеться про 30 днів, то це не майбутні 30 днів, а минулі. Він не намагається передбачити, він видає середнє значення за 30 днів у даному регіоні за тими фразами, які ми йому дамо. Якщо ми оберемо не кількість днів, а конкретний місяць, то це буде не майбутній місяць, а той, що минув.

Третій крок – ми вміщуємо список ключових фраз для прогнозу бюджету.

Для збору списку ключових фраз та мінус-фраз використовується

Обробка результатів прогнозу

Отже, система нам пропонує прогнозовані цифри, на які можна розраховувати, якщо ми запускатимемо рекламу за цим списком ключових фраз.

У нашому випадку обрано позицію спецрозміщення з обсягом трафіку -100%.

Відразу треба сказати, що - це позиції розміщення рекламного оголошення на пошуку, які розміщені вгорі, а – те що внизу.

Насправді система не бачить наших оголошень, оскільки їх ще немає, тому програма не може прогнозувати показник якості наших оголошень, і вона не знає який у них. Вона просто дає нам якісь середні цифри по системі в даному регіоні за останні 30 днів за цими ключовими фразами.

Тому майте на увазі, що насправді, коли ми запускаємо реальну компанію, то практично завжди виходить результат кращим.

Нам потрібно визначитися, на якій позиції ми намагатимемося показувати наше оголошення.

Допустимо у нас немає 82 296.40 руб., У нас, скажімо, є 66 112.70 руб. на місяць, вибираємо друге спецрозміщення з обсягом трафіку -85%.

З цього звіту нам знадобляться такі показники:

    Прогноз показів – 27 792;

    Прогноз кліків – 3 748.

Також нам знадобиться третій показник CPC (ціна кліка). Він розраховується так:

CPC = Прогноз бюджету / Прогноз кліків

CPC = 66112.70 / 3748 = 17.64 руб.

Ось ми і отримали наші показники для подальшого медіапланування у “Декомпозиції 5.рф”

Декомпозиція 5.рф - є калькулятором для розрахунку вашої вирви продажів. Показує шляхи, які проходять усі ваші клієнти, починаючи з першого знайомства з вашим бізнесом. Наприклад, від перегляду вашого оголошення в Яндексі до моменту, коли клієнт заплатив вам гроші.

Вибір розділу "Оплата за клік"

Ми можемо йти (заповнювати значення) ліворуч, робити прогноз коли нам необхідно зрозуміти на скільки окупиться вкладення в новий проект в новій ніші. Або у вас є вже існуючий бізнес, і ви можете зрозуміти, який результат отримаєте, змінивши конкретну конверсію на кожному етапі вашої вирви.

Або ми можемо йти від протилежного. Задати фінальну мету в грошах, скільки ми хочемо отримати в місяць чистими і подивитися відповідно яких значень ми повинні досягти на кожному етапі вирви, скільки повинні отримати клієнтів, заявок та потоку трафіку на сайт, щоб виконати поставлену мету.

приклад

Давайте розглянемо на прикладі оптового продажу костюмів для чоловіків. Для цього ми раніше отримали потрібні показники з прогнозатора бюджету.

Наш товар чи послугу вимагають на місяць приблизно 28 000 разів (в Яндексі). Цей показник ми подивилися з Прогнозатора бюджету від Яндекса, там же ми взяли середню ціну за клік 17 руб., Клікабельність оголошення поставили 5%, ми сподіваємося що рекламна компанія буде хороша.

Відразу обмовлюся, якщо виникає питання, що означає та чи інша колонка, ви просто наводите курсором на знак питання і побачите підказку.

Отже, як тільки ми виставили CTR, сервіс показав нам кількість кліків, які ми отримуватимемо щомісяця з наших показів. Виставивши ціну за клік отримали відповідно рекламний бюджет, який вийшов простим перемноженням кількості кліків на середню ціну за клік.

Як ми бачимо рекламний бюджет, сильно відрізняється від того, який ми отримали в Прогнозаторі бюджету, це відбувається через те, що в прогнозі не враховуються багато факторів. Не хвилюйтеся, надалі ми з вами зрозуміємо, що змінюючи значення, ми можемо досягти потрібних нам показників.

Відвідувачі потрапляють на наш сайт або посадкову сторінку, наприклад, її конверсія 2% (заявка на купівлю, консультацію, будь-яку цільову дію, яку ви поставите). Виставляємо конверсію (у продаж), тобто ефективність роботи (ваш власний або вашого відділу продажу). Нехай вони у цьому прикладі закривають 25% угод, середній чек виставляємо 25 000 рублів і рентабельність (який відсоток із цих 25 000 рублів ви виймаєте собі чистими, після вирахування всіх витрат). Наприклад, якщо чистими залишається 11200 руб., то рентабельність складе 20%. Бачимо, що бізнес-процес з такими показниками видає нам 11 200 рублів щомісячного прибутку.

Замало виникає питання, що ж потрібно зробити, щоб було більше, і тут ви починаєте грати з цифрами. Ви дивитеся, на який етап ви можете вплинути, що можете змінити.

    Знайдете вигіднішу пропозицію від постачальників, тим самим підніміть рентабельність до 35%. Зверніть увагу як змінився чистий прибуток.

Ми випустили нову книгу «Контент-маркетинг у соціальних мережах: Як засісти в голову передплатників та закохати їх у свій бренд».

Настав час внести ясність та висвітлити грошове питання, про яке зазвичай говорять розмитими формулюваннями. У цій статті розповімо, від чого залежить мінімальний, як його прорахувати та заощадити і скільки в результаті доведеться заплатити за РК.

Від чого залежить вартість реклами в Яндекс.Директі

На пальцях:

Ви налаштували РК, написали оголошення та запустили кампанію. Щоразу, коли користувач натискає на вашу пропозицію, з вашого рахунку система списує певну суму. Розмір списання залежить від аукціону та не перевищує максимальної вартості кліка, яку ви встановили.

Початківцям, які ще освоїли тонкощі призначення, підійдуть автоматичні стратегії. Вони допоможуть заощадити час на проставлення та визначення ставок.

  • "Тижневий пакет кліків" дозволяє отримувати певну кількість кліків за встановлений бюджет. При налаштуванні стратегії вкажіть кількість кліків, які ви хотіли б отримати протягом тижня. Директ розтягне покази ваших оголошень на 7 днів і намагатиметься надати вам бажану кількість переходів за мінімальною вартістю.
  • "Тижневий бюджет" допоможе отримати максимум кліків за встановлений бюджет. Вам треба буде задати певну кількість витрат на тиждень і вказати, якого результату ви хотіли б досягти через 7 днів. Стратегія автоматично підбиратиме найбільш вигідні для досягнення вашої мети і кожні 15 хвилин виводитиме їх в інтерфейс Директа.
  • "Середня ціна кліка" дозволить отримати максимальну кількість кліків за тиждень. Але вартість переходу не перевищуватиме ціну, яку ви призначите. Така стратегія підійде рекламодавцям, які знають, скільки вони готові заплатити за перехід. Середня ціна за клік виражається щодо тижневої витрати по РК та ціни кліка, яка списується за перехід по оголошення. Мінімальна середня вартість за перехід у Директі дорівнює 0,3 рублів. Виставити в інтерфейсі менше не вийде. Після запуску кампанії система сама почне розставляти ставки на ключові запити так, щоб залучити якомога більше відвідувачів.

Вартість РК розраховується на підставі середньої ціни кліка та загальної кількості кліків. Якщо ви використовуєте кілька ключових слів, необхідно спочатку розрахувати вартість кожного з них, а потім підсумовувати отримані результати.

Виведемо найпростішу формулу розрахунку вартості кампанії у Директі.

СК = ССК * КК

  • СК – вартість кампанії.
  • СБК – середня вартість кліку.
  • КК – кількість кліків.

Умовно цю формулу можна так.

Я запускаю РК, отримую 1000 кліків за середньою ціною 20 рублів. Вартість моєї кампанії дорівнює: 1000 * 20 = 20 000 рублів.

На пальцях:

Беремо середню вартість кліка за однією ключовою фразою з кампанії. Помножуємо на кількість кліків за цією ключовою фразою. Отримуємо бюджет на ключову фразу.

Складаємо бюджет за всіма ключовими фразами. Отримуємо бюджет РК.

Підсумуємо

Мінімальний бюджет в Яндекс.Директі складається з трьох складових:

  • вартість кліка;
  • кількість кліків;
  • ключі.

Що таке ціна кліку

Ціна кліка – кількість грошей, яку ви віддаєте Яндексу за те, що хтось клацнув за вашим оголошенням.

Вартість кліків у Директі не фіксована. Вона визначається результаті торгів між рекламодавцями, які і називаються аукціоном. Ви можете самостійно виставити максимальну суму, яку готові віддати за клік.

Позиції оголошень розраховуються на підставі торгів – хто більше запропонує, у кого більше CTR та коефіцієнт якості, той і потрапить на більш привабливу.

На вартість кліка впливають:

Сезонність пропозиції

Запит «Купити самокат» популярний наприкінці зими та на початку літа. Конкурентоспроможна ціна за клік у цей пік вища, ніж узимку та восени. Почитайте і завжди будете в курсі переваг користувачів.

Місце розміщення

Одна з найпопулярніших помилок, що місця у спецрозміщенні коштують дорожче, ніж у гарантії. Насправді, це не так. Іноді покази на 1-му місці гарантії (1-й результат після органічної видачі) коштують у 2 та 3 рази дорожче, ніж показ на 1-му місці спецрозміщення (найперший рядок).

Остаточний бюджет кампанії залежить не тільки від вартості кліка, але й від кількості кліків. А CTR у оголошень на початку та в кінці пошукової видачі відрізняється. Не всі користувачі перегортають сторінку, багато хто не доходить до пропозицій у гарантії, тому кликає на спецрозміщення.

Говорити про те, що на оголошення на початку видачі клікають постійно, а на розташовані наприкінці не звертають уваги однозначно не можна. Усі користувачі мають свої особливості. Комусь спецрозміщення здається спамом чи вірусними посиланнями. Такі користувачі цілеспрямовано перегортають до гарантії, вважаючи такі пропозиції надійнішими.

Про те, які ще плюси та мінуси є у різних місць розміщення, ви можете почитати в наших попередніх статтях:

Ефективність реклами

Чим вище показник клікабельності вашого оголошення, тим нижча вартість його показу.

Ви можете скоригувати бюджет під час кампанії залежно від показників ефективності. Щоб керувати вартістю кліка та контролювати витрати, потрібно вивчати звіти Директу. А щоби відстежувати конверсію – звіти Метрики. Про те, як працювати зі звітами Яндекс.Метрики,

Показники якості

Ці показники визначає сам Яндекс. Для рекламодавців їхня природа хоч і є багато в чому міфічною, але дуже важливою. Вони впливають підвищення чи зниження ціни клика.

Розкажемо про деякі з них:

Карма домену

Релевантність ключа

Ключовий запит, який ви використовуєте, має співпадати із заголовком оголошення. Необов'язково втискати у заголовок усю ключову фразу. Збіг у 2-3 слова з 5 вже добре. Розглянемо два приклади одного оголошення на запит «Купити кондиціонер з доставкою».

Заголовок повинен задовольняти як систему, а й користувачів. Робіть оголошення зрозумілими, замінюйте абстракції та підсилювачі на факти та цифри.

За оголошенням із заголовком «Недорогі кондиціонери» можуть переходити люди, для яких 15 тисяч – це дорого. Вони побачать ціну, підуть, ми зіллємо гроші. Факти та цифри допомагають зробити зріз потрібною ЦА та сформувати очікування користувача.

Релевантність сторінки

Ключовий запит повинен привести користувача на сторінку з послугою або товаром, який ви рекламували. Якщо людина клікнула на оголошення, яке продає порцелянові сервізи, то він має потрапити саме на сторінку з чайними сервізами, а не зі їдальнями.

Пам'ятайте про відповідність пошукового інтенту змісту сторінки.

Інтент – це потреба користувача. Завдання, яке він має на увазі, вписуючи ту чи іншу фразу у рядок пошуку.

Іноді інтент незрозумілий. Навіть якщо фраза, за допомогою якої користувач намагається висловити своє завдання, входить до вашої СЯ.

Як таке може бути:

Ми запустили кампанію із продажу сервізів. У семантичному ядрі кампанії є фраза «Купити сервізи».

Ось користувач вводить запит «Купити сервізи», бачить наше оголошення та переходить на сторінку зі столовими сервізами. А йому потрібні були чайні. Рідкісні хлопці будуть досліджувати сайт, щоб знайти саме чайні, зазвичай користувачі закривають сторінку та повертаються у видачу, а ми отримуємо відмову.

Щоб скоротити кількість відмов за такими незрозумілими запитами, використовуйте швидкі посилання та проводьте крос-мінусування кампаній.

Як прорахувати мінімальний бюджет кампанії в Яндекс.Директі

Найпростіший спосіб визначити, скільки грошей вам знадобиться на початку шляху, – скористатися прогнозом бюджету Директа.

У вікнах, що з'явилися, вам запропонують визначитися з регіоном показів (1) і завантажити список приблизних ключових запитів (2).

А щоб запустити кампанію, потрібно буде зібрати багато ключів. Про те, почитайте в одній із наших статей.

Підсумковий результат роботи з розрахунком бюджету буде приблизним, але достатнім, щоб отримати уявлення про можливу вартість кампанії, клікабельність та розмір ставок на тому чи іншому місці. Почитайте нашу, щоб розібратися у всіх тонкощах.

Але на цьому корисні інструменти не закінчуються.

Тижневий бюджет в Яндекс.Директі

Стратегія «Тижневий бюджет» дозволить вам встановити ліміт на витрати протягом тижня та розрахувати бюджет на місяць наперед. Це зручно, тому що ви одразу зможете встановити певні рамки витрат.

Система дозволить вам встановити максимальну вартість кліка вручну та запропонує використовувати технологію «Максимальна конверсія за метою». Для цього доведеться встановити метрику на сайт, налаштувати цілі для відвідувачів і пов'язати її з кампанією.

Денний бюджет та загальний рахунок у Директі

Що таке загальний рахунок і навіщо він потрібний

Ця функція автоматично підключається всім новим користувачам Директа. Тільки ви зареєструєте обліковий запис, як біля вкладки з вашими кампаніями з'явиться такий напис.

Підключення загального рахунку зручне управління фінансами. Вам не доведеться сплачувати окремі кампанії, поповнювати баланс, відстежувати кількість коштів на кожну РК. Покази оголошень продовжаться до тих пір, поки на загальному рахунку є кошти.

Поповнювати єдиний рахунок дуже просто самостійно тими ж способами, що і звичайну РК: за квитанцією в банку, через картою, готівкою за допомогою коду платежу, Яндекс.Грошами, за допомогою PayPal.

А ще можна підключити автоплатіж. При автоматичному поповненні баланс рахунок поповнюватиметься або з вашого гаманця в Яндекс.Гроші, або з банківської картки. Але така опція доступна лише рекламодавцям із Росії, які оплачують рекламу в рублях.

Денний бюджет: навіщо обмежувати себе

Обмеження денного бюджету – функція Директа. Вона дозволяє витрачати на покази своїх об'яв фіксовану суму на добу. Мінімальний поріг можливих витрат Яндекс визначив 300 рублів.

Скористайтеся денним бюджетом, якщо зі списку стратегій виберете «Ручне управління ставками».

В віконці вам потрібно вказати кількість витрат на добу і вибрати режим витрат із двох можливих.

  • Стандартний. Ставиться за умовчанням. Якщо ви вибираєте його, покази ваших оголошень будуть йти до тих пір, поки ліміт не вичерпає себе.
  • Розподілений. Цей режим дозволить вам розтягнути заданий ліміт коштів на весь день або на проміжок, який ви вкажіть у тимчасовому націленні.

Розрахунки йдуть за московським часом, а змінювати ліміт можна не більше трьох разів за 24 години. Зверніть увагу, якщо запускаєте кампанію в іншому часовому поясі.

Економія також повинна бути розумною, і поставивши до Директу бюджет для одного дня занадто низьким, ви ризикуєте недоотримати покази, а значить і цільових відвідувачів. Почніть із мінімальної суми, яку може запропонувати Директ, а потім скоригуйте її розмір у міру роботи РК.

Грамотне використання стратегій для роботи із коштами в Директі дозволяє заощадити гроші, отримавши при цьому чималий відгук аудиторії.

Наявність позбавляє ваші оголошення нецільових показів та кліків, скорочує відсоток відмов та позитивно впливає на СТR.

Працюють вони в такий спосіб.

Ми продаємо автомобільні шини та ведемо РК на запит «Купити шини». Ми не зацікавлені у показах оголошення людям, які шукають шини на велосипед чи медичні шини. Щоб показувати оголошення лише цільової аудиторії, додайте «велосипед» та «медичні» до списку стоп-слів.

Щоб краще розібратися в цих штуках, почитайте нашу статтю з червоною кнопкою про використання мінус-слів, їх збирання та налаштування.

Мінімальний бюджет в Яндекс.Директі: підбиваємо підсумки

Ціна РК в Яндексі – величина змінна та індивідуальна. Вартість РК залежить від цілей. Комусь недостатньо 2000 переходів на день, а когось влаштують 200.

На мінімальний бюджет впливають регіон, попит на товар чи послугу, конкуренція у ніші та інші фактори, про які ми вже розповіли. Кожен із них або підвищує вартість кампанії, або знижує її.

Щоб назвати точну суму, яку обійдеться запуск кампанії в Директі, потрібно дізнатися про потреби рекламодавця, провести попередній аналіз ринку, визначити охоплення аудиторії, сформувати KPI і протестувати РК. А ще можна звернутися до Семантики. Наші фахівці з інтернет-реклами допоможуть вам сформувати KPI, прорахувати бюджет та досягти прибутку.

Нове на сайті

>

Найпопулярніше